Fandom

Wiedźmińska Wiki

Nenneke

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Nenneke – arcykapłanka świątyni bogini Melitele w Ellander. Przyjaciółka Yennefer i przybrana matka Geralta. Traktowała go jak syna, ale często podkreślała, że nie jest jego matką. Często dawała do zrozumienia, że nie przepada za Jaskrem, ale lubiła go i bała się o niego. Przez pewien czas opiekowała się Ciri. Zdążyła również polubić Triss Merigold.

Nennekeq.jpg

Matka Nenneke

Zaraz po przybyciu do Ellander Nenneke usunęła paskudne grube szwy z szewskiej dratwy, którą zszyto go w Wyzimie, otworzyła ranę i ponownie opatrzyła. Skutek był oczywisty - do świątyni przyjechał prawie zdrowy, no może trochę sztywny. Teraz zaś był znowu chory i obolały. Ale nie protestował. Znał kapłankę od lat, wiedział, jak ogromna jest jej wiedza o leczeniu i jak bogatą i wszechstronną apteką dysponuje. Kuracja w świątyni Melitele mogła mu wyjść wyłącznie na dobre.
Ostatnie życzenie

Kapłanka wstała, wzięła z komody torbę z opatrunkami. Pomimo tuszy i niskiego wzrostu poruszała się zwinnie i z wdziękiem.
Ostatnie życzenie

- Geralt, ty jesteś chory.
- Ranny, chciałaś powiedzieć.
- Wiem, co chciałam powiedzieć. Coś jest z tobą nie tak, wyczuwam to. Przecież znam cię od takiego, o, wyrostka, gdy cię poznałam, sięgałeś mi do paska spódnicy. A teraz czuję, że kręcisz się w jakimś cholernym wirze, zaplątany ze szczętem, zadzierzgnięty w pętli, która zaciska się powoli. Chcę wiedzieć, o co chodzi. Sama nie potrafię, muszę się zdać na zdolności Ioli.

Ostatnie życzenie

Dawniej Ciri z trudem powstrzymywała opadanie powiek w szkółce świątynnej, a zdarzało się jej z zadrzemać podczas lekcji, uśpionej monotonnym, łagodnym głosem Nenneke, Ioli Pierwszej, Zarzyczyki lub innych kapłanek-nauczycielek.
Krew elfów

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

W filmie i w serialu w rolę Nenneke wcieliła się Anna Dymna.

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Twierdzi, że zna Geralta od dziecka.
  • Toleruje magię, w odróżnieniu od kapłanów Wiecznego Ognia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki