Fandom

Wiedźmińska Wiki

Niedamir

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Niedamir - według "Alfabetu AS-a" syn Audoena ( i prawdopodobnie Deidre Ademeyn) , władca Caingorn, przewodniczący Ligi z Hengfors. Król od 1248 roku. Uczestnik łowów na zielonego smoka  Myrgtabrakke,w 1248 roku. Wycofał się z nich po pojawieniu się złotego smoka Villentretenmertha

Niedamir2.jpg

Wizerunek Niedamira z komisku.

11457 36.jpg

Niedamir w filmie Wiedźmin

Pracodawca Gyllenstierna. Na tronie zasiadł w 1248 roku, będąc jeszcze nastolatkiem. W czasie II wojny z Nilfgaardem wzorem Koviru zachował neutralność. W czasie trwania sagi był wdowcem mającym dwóch synów. Prawdopodobnie, jak to mówił w "Mieczu Przeznaczenia" otruł swoją żonę, bo potrzebny był mu tylko, jak to określił, "jej kuper".

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Niedamir to szczeniak, który jeszcze się nie zaczął golić, ale już zdążył udowodnić, że nie opłaca się z nim zadzierać. (...) Niedamir ostrzy sobie zęby na sąsiednie księstwo Malleore. Wielmoże z Malleore niechętnie patrzą na Niedamira (...) Odgrzebali więc gdzieś starą i zakurzoną przepowiednię mówiącą, ze mitra i ręka dziewuszki należą się temu kto pokona smoka. Ponieważ smoka nikt nie widział tutaj od wieków, myśleli, że mają spokój. Niedamir oczywiście (...) wziąłby Malleore zbrojną ręką i tyle, ale gdy gruchnęła wieść o hołopolskim smoku, zorientował się, że może pobić malleorską szlachtę ich własną bronią.
Miecz przeznaczenia

Niedamir, szczuplutki i piegowaty wyrostek w białym kożuszku, minął wiedźmina, obrzucając go wyniosłym, choć wyraźnie znudzonym spojrzeniem.
Miecz przeznaczenia

- W rzyci mam tamtejszy lud, jak mawia pan Boholt - zaśmiał się Niedamir. - Tron Malleore jest i tak mój, bo mam w Caingorn trzystu pancernych i półtora tysiąca pieszego luda przeciwko ich tysiącu zafajdanych tarczowników. A uznać, to oni mnie i tak uznają. Tak długo będę wieszał, ścinał i włóczył końmi, aż uznają. A ich księżniczka to tłuste cielątko i plunąć mi na jej rękę, potrzebny mi tylko jej kuper, niech urodzi następcę, a potem się ją i tak otruje.
Miecz przeznaczenia

- (...) Inni też mają synów!
- Niedamir z Hengfors ma dwóch. A sam jest wdowcem. Niestarym.

Krew elfów

Dane z pozostałych źródełEdytuj

W filmie i serialu w rolę Niedamira wcielił się Rafał Królikowski.

Więcej w Fandom

Losowa wiki