Fandom

Wiedźmińska Wiki

Nikefor Muus

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Nikefor Muus – urzędnik magistracki zamieszany w kradzież mieczy wiedźmińskich. Geralt spotkał go po raz pierwszy, gdy ochroniarz Tarp zatrzymał Muusa przed austerią „Natura Rerum". Okazało się, że urzędnik ma zakaz wstępu do gospody. Po raz drugi spotkali się, gdy Geralta zwalniano z aresztu. Wraz z Anteą Derris wystawił miecze Geralta na aukcji w domu Borsodych. Swoją część zysku z ich sprzedaży pobrał w gotówce, którą Yennefer obłożyła zaklęciem. Gdy Muus wrócił do Kerack odwiedził austerię „Natura Rerum", chełpiąc się bogactwem. W oberży, za sprawą zaklęcia Yennefer, zapłata za wiedźminskie miecze zamieniła się w ekskrementy. W ramach kary za wywołane w austerii zamieszanie, Febus Ravenga rozkazał Tarpowi wrzucić go do szamba.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Był, jak zauważył Geralt, przedwcześnie wyłysiały, rzadkie i długie blond włosy zaczynały mu się dopiero w okolicach ciemienia, co ogólnie sprawiało wrażenie raczej paskudne. Geralt zaniepokoił się lekko. Wyłysiały młodzian, choć paskudny z aparycji, nosił się całkiem z pańska, może nie za bogato, ale w każdym razie elegantszo od niego samego.
Sezon burz

Był to ten sam przedwcześnie wyłysiały młodzian, którego na jego oczach przepędzono ze schodów austerii „Natura Rerum”. A który, jak się okazało, był trybunalskim gryzipiórkiem.
– Jesteś wolny – zakomunikował mu wyłysiały młodzian, splatając i rozplatając chude i poplamione inkaustem palce. – Wpłacono poręczenie.

Sezon burz

Więcej w Fandom

Losowa wiki