Fandom

Wiedźmińska Wiki

Nitert

3738stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Nitert - Diuk redański, zdrajca, zdemaskowany przez Dijkstrę, gdy ten otrzymał listę, zabraną Vilgefortzowi podczas Przewrotu na Thanedd. Mimo zdrady nie został aresztowany przez Dijkstrę, prawdopodobnie ze względu na zbyt wysokie stanowisko lub dlatego że żywy był bardziej użyteczny - był głową redańskiej rady regencyjnej, i dzięki temu łatwy w kontroli, reprezentował Redanię razem z Dijkstrą podczas rokowań pokojowych w Cintrze 1268 roku. Najprawdopodobniej sprawował swoją funkcję aż do rozwiązania rady regencyjnej w 1273 roku. Nie wiadome są jego dalsze losy pod rządami Radowida. Możliwe żę ze względu na współprace z Filipią z czasów regencji został stracony.

Czy przy Vilgefortzu znaleziono to, co spodziewano się znaleźć?
- Owszem. Proszę, to dla ciebie...
- Oho! - szelest rozwijanego papieru. - Oho! Oho, oho! Pięknie! Diuk Nitert! Wybornie! Baron...

Czas pogardy

Zasiedli, odnajdując oznakowane mahoniowymi tabliczkami krzesła za okrągłym stołem. Meve, królowa Rivii i Lyrii. Foltest, król Temerii i jego lennik, król Venzlav z Brugge. Demawend, król Aedirn. Henselt, król Kaedwen. Król Ethain z Cidaris. Młody król Kristin z Verden. Książę Nitert, głowa redańskiej Rady Regencyjnej. I hrabia Dijkstra.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki