Fandom

Wiedźmińska Wiki

Nivellen

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Nivellen.jpg
Nivellen2.JPG

Nivellen z opowiadania Ziarno Prawdy

Nivellen - zwany Kłykaczem albo Wyrodem. Jeden z głównych bohaterów opowiadania „Ziarno prawdy”. Nivellen był synem znanego wielmoży-tyrana. Po sprofanowaniu świątyni kultu Lwiogłowego Pająka został zamieniony przez kapłankę w bestię. Targany gniewem zabił kilku służących, a jego rodzina uciekła z pałacu. Został sam. Razem z potwornym obliczem, zyskał podstawowe zdolności magiczne – dom „wypełniał jego rozkazy”. Ratunku upatrywał w „dziewiczym całusie”, który miał uwolnić go od klątwy.

Kobiety Nivellena:Edytuj

  • Bezimienna córka pewnego kupca,
  • Fenne – „bystra i ćwierkotliwa”,
  • Primula – córka zubożałego rycerza,
  • Ilka,
  • Venimira,

Próby zrzucenia uroku zakończyły się fiaskiem, jednak Nivellen po pewnym czasie przyzwyczaił się do takiego stanu rzeczy i zaczął znajdować w nim zalety. Kolejną wybranką „potwora” była bruxa Vereena. Wampirzyca telepatycznie zsyłała na Nivellena koszmarne sny, które miały zmienić go w prawdziwie żądną krwi bestię. Plan się nie powiódł, dlatego Vereena postanowiła zabić kochanka. Przy dużej pomocy pół-żywego Nivellena, Geralt przybyły do zamku w 12 lat po wydarzeniach w Mircie, zabija Vereenę, która tuż przed śmiercią wyznaje miłość bestii, zrzucając tym samym urok gelibolskiej kapłanki. Nivellen, zamiast odrodzić się jako "grubasek o nalanej, smutnej i pryszczatej twarzy", powstał jako "młody, przystojny, potężnie zbudowany mężczyzna o bladej cerze".

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Stwór był człekokształtny, ubrany w podniszczone, ale dobrego gatunku odzienie, nie pozbawione gustownych, choć całkowicie niefunkcjonalnych ozdób. Człekokształtność sięgała jednak nie wyżej niż przybrudzona kryza kaftana - nad nią wznosił się bowiem olbrzymi, kosmaty jak u niedźwiedzia łeb z ogromnymi uszami, parą dzikich ślepi i przerażającą paszczą pełną krzywych kłów, w której, niby płomień, migotał czerwony ozór.
Ostatnie życzenie

A trzeci, to ja. Widzisz?
Spod kurzu i pajęczyn, z portretu spoglądał wodnistym spojrzeniem nijaki grubasek o nalanej, smutnej i pryszczatej twarzy. Geralt, któremu nieobce były skłonności do schlebiania klientom, rozpowszechnione wśród portrecistów, ze smutkiem pokiwał głową.

Ostatnie życzenie

Nivellen siedział nieruchomo, poruszając lekko olbrzymimi uszami. Załóżmy - powiedział wreszcie - że zdążysz wyciągnąć miecz, nim do ciebie doskoczę. Załóżmy, że zdążysz nawet mnie ciąć. Przy mojej wadze mnie to nie zatrzyma, zwalę cię z nóg samym impetem. A potem, to już zdecydują zęby. Jak myślisz, wiedźminie, kto z nas dwu ma większe szanse, jeśli dojdzie do przegryzania gardzieli?
Ostatnie życzenie

Młody, przystojny, potężnie zbudowany mężczyzna o bladej cerze, leżący pod murem, uniósł głowę, rozejrzał się dookoła. Wzrok miał błędny.
Ostatnie życzenie

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Ojciec i dziadek Nivellena byli w Nilfgaardzie, najprawdopodobniej na wojnie, lub wyprawie rabunkowej. Jego tata przywiózł z Assengardu blaszaną wannę, a dziadek sadzonki niebieskich róż z Nazairu.
  • Nivellen posiadał kotkę Żarłoczkę, która przez długi czas była jego jedyną towarzyszką na zamku.

Więcej w Fandom

Losowa wiki