FANDOM

Halflings RPG

Niziołki w grze RPG Wiedźmin: Gra Wyobraźni. Ilustracja: Jarosław Musiał.

Niziołek (w starszej mowie Pherian) – istota zaliczana do tzw. nieludzi. Charakterystyczne dla niziołków są ich bose włochate stopy (nie noszą butów) i niewielki wzrost. Cechuje ich niezwykła zwinność. Niziołki z reguły noszą się skromnie, ładnie, schludnie i pastelowo. Na ogół prowadzą spokojne życie. Część z nich żyje wśród ludzi, nawet pomimo prześladowań, ale też niektóre niziołki dołączyły do bojówek Scoia'tael. Legendarna jest niesamowita sprawność niziołków w miotaniu pocisków.

Ważniejsze postacie Edytuj

Inne niziołki w świecie Sapkowskiego Edytuj

Halfling

Dainty Biberveldt. Ilustracja: Bogusław Polch

Niziołki w grze Wiedźmin 3 Edytuj

  • Bernard Tulle
  • Folkert
  • Hugo Hoff "Mielony"
  • Bernie Meiersdorf
  • Franklin Meiersdorf
  • Holofernes Meiersdorf
  • Hugo Meiersdorf
  • Rico Meiersdorf
  • Henri Rautlec

Doppler przemknął jak strzała wzdłuż płotu, migając zieloną kamizelką. Robiło się oczywiste, dlaczego nie zmieniał się w kogoś innego. Nikt nie mógł zwinnością dorównać niziołkowi. Nikt. Oprócz drugiego niziołka. I wiedźmina.
Miecz przeznaczenia

– Tu, w dolinie – pospieszył z wyjaśnieniem Okultich – niziołki żywią i gospodarzą. U nich wszystko misterne i ładne. Gospodarny to narodek, one karzełki.
Pani Jeziora

Całe zajście (...) zajęło mniej więcej tyle czasu, co wypowiedzenie zdania: "Nizołki są niesamowicie szybkie i bezbłędnie miotają wszelkiego rodzaju pociski".
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Niziołki są niemal całkowicie wzorowane na znanych z sagi o Pierścieniu, Johna Ronalda Reuela Tolkiena, hobbitach (notabene również znanych jako niziołki). Nazwa "hobbit" również zresztą pojawia się zarówno w Sadze, jak i w Alfabecie ASa.
  • Większość niziołków przedstawionych w książkach Sapkowskiego to krewni.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki