FANDOM

Wolne Miasto Novigrad – miasto-państwo leżące w Delcie Pontaru, na terenie królestwa Redanii (aczkolwiek niezależne od niego).

Jest prawdopodobnie największym miastem świata przedstawionego w powieściach o wiedźminie. Liczy ono około 30 000 mieszkańców, bez przyjezdnych. W Novigradzie bardzo dużą popularnością cieszą się świątynie Wiecznego Ognia, które mają zapewniać bezpieczeństwo miastu i chronić go przed potworami wszelkiej maści.

Władzę w Novigradzie sprawuje hierarcha, którym obecnie jest Hemmelfart, drugą najważniejszą osobą po nim jest namiestnik do spraw bezpieczeństwa - Chappelle.

Heraldyka Edytuj

H NovigradH Novigrad 2H Novigrad 3H Novigrad 4

Historia Edytuj

Image the witcher 3 wild hunt-21536-2651 0003

Wieki temu Novigrad był niewielkim elfim miastem. Gdy pierwsze ludzkie statki przybywały do Delty Pontaru, miasto zostało opuszczone – a wkrótce zasiedlone przez nowych mieszkańców, ludzi. Miasto zostało stolicą założonego przez Sambuka nowego nadbrzeżnego państwa, ciągnącego się od Delty Pontaru po Łukomorze – państwa, które kilka pokoleń później przekształciło się w potężne królestwo Redanii.

Za czasów króla Vestibora Pysznego, miasto zostało podbite przez temerczyków, podczas tak zwanej Wojny Siedmioletniej. Stolicę Redanii przeniesiono do Tretogoru, a Novigrad długo jeszcze pozostał temerskim miastem.

Podczas rządów Radowida III Śmiałego Novigrad, po wielu negocjacjach, został kompromisowo obwołany Wolnym Miastem – dzięki czemu obie strony konfliktu mogły zachować cząstkę honoru.

Wolnym Miastem Novigrad jest do dzisiaj – choć obecnie już raczej tylko z nazwy. W porcie stacjonują redańskie okręty wojenne, a kolejni władcy Redanii nie stronią od tytułowania się "królami Redanii i Novigradu".

Ważniejsze budynki i miejsca Edytuj

1377086941-1

Jedna z ulic miasta

W Novigradzie znajdują się cztery młyny wodne, osiem banków, dziewiętnaście lombardów, trzydzieści pięć oberży, dwanaście zamtuzów oraz dziewiętnaście świątyń.

W Grze Wyobraźni Edytuj

Witcher 3 Concept Art 15

Wielka Szpica - największa katedra Wiecznego Ognia na Kontynencie (wizerunek z gry komputerowej "Wiedźmin 3: Dziki Gon")

  • Wielka Szpica - główna świątynia kultu Wiecznego Ognia
  • Ratusz miejski
  • Gnomia "Fabryka Wynalazków"

Banki:

  • Bank rodziny Giancardich
  • Bank rodziny Vivaldich
  • Bank rodziny Zammorto
  • Bank rodziny Cianfanellich
  • Redański Bank Pocztowy
  • Bank Cesarski
  • Cukiernicza Kasa Pożyczkowa
  • Gibellini i Syn

Ważniejsi mieszkańcy Edytuj

Novigrad 1

Dane z gry Wiedźmin: Gra wyobraźni Edytuj

  • Wszystkie informacje dotyczące Novigradu (+ mapa) znajdują się w drugim numerze magazynu Biały Wilk: Tajemnice Novigradu.

Ciekawostki Edytuj

  • W Novigradzie ukrywały się co najmniej trzy dopplery.
  • Z początku twórcy gry planowali atak Dzikiego Gonu na Novigrad po oblężeniu Kaer Morhen. Część miasta miała zostać zniszczona. Zrezygnowano jednak z tego pomysłu ze względu na terminy.