Fandom

Wiedźmińska Wiki

Nycklar

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Nycklar - syn trumniarza z Zazdrości, był świadkiem walki Szczurów z Bonhartem. W zamian za konia i pieniądze, przekazał wiadomości od Bonharta Esterhazy'emu i Houvenaghelowi. Schwytany przez ludzi Skellena, zdał mu relację z wydarzeń w Zazdrości oraz z misji zleconej mu przez Bonharta.
Wraz z wdową Goulue, zadbali o godny pochówek dla Szczurów. Niedługo potem zaciągnął się do wojska i prawdopodobnie zginął.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Podekscytowany przygodą, dumny z posiadania wierzchowego konia, czując w trzosie miły ciężar monet, Nycklar nie wytrzymał, by się nie popisać. Miast z Claremont wrócić prosto do Zazdrości, pojechał do Malhoun, gdzie miał licznych znajomków, w tym i kilka panien, do których smalił cholewki. W Malhoun puszył się jak gąsior wiosną, hałasował, buszował, czwanił koniem po majdanie, stawiał kolejki w zajeździe, rzucając pieniądz na kontuar z miną i postawą jeśli nie księcia krwi, to co najmniej grafa.
I opowiadał.
Opowiadał o tym, co cztery dni wcześniej wydarzyło się w Zazdrości. Opowiadał, co i rusz zmieniając wersje, dokładając, konfabulując, łżąc wreszcie w żywe oczy - co wcale nie przeszkadzało słuchaczom. Bywalcy zajazdu, ci lokalni i ci przyjezdni, słuchali chętnie. A Nycklar opowiadał, udając dobrze poinformowanego. I coraz częściej stawiając swą własną osobę w centrum skonfabulowanych wydarzeń.
Już trzeciego wieczora jego własny jęzor ściągnął mu na kark kłopoty.

Wieża Jaskółki

– (...) Bonhart (...) zakrzyknął, że chętka go bierze, by kogoś obdarować dobrym koniem i całymi pięcioma florenami gotowizny. Tak właśnie rzekł, tymi właśnie słowy. To jam się zgłosił od razu, nie czekając, aż kto inny mię ubiegnie, bom okrutnie chciał konia mieć i trochę grosza własnego. Ojciec nie dają nic, cięgiem przepijają, co na trumnach zarobią.
Wieża Jaskółki

- Ano - odchrząknął Kulas - wielu z Zazdrości pomagało. Ale wiekszą miarą wdowa Goulue. I młody Nycklar. (...) Jego sny straszne dręczyły. Spokoju nie dawały. Dopokąt tym ubitym porządnego pochówku nie sprawił...
Pani Jeziora

A Nycklar zaciągnął się i gdzieś w obcej stronie... Bają, na wojnie legł.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki