FANDOM

W3 Ofieri shield

Tarcza ofirska

Ofir – Odległa kraina za morzami, w której żyją konie w czarne paski (są to prawdopodobnie zebry), tak jak w Zangwebarze. Lokalny język ofirski jest bardzo trudny do nauczenia się dla przeciętnego Nordlinga.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia Edytuj

W czasach akcji dodatku, w pobliże wsi Bronovitz dotarła ofirska ekspedycja badawczo-handlowa, z którą zetknął się Geralt z Rivii. Wiedźmin może pomóc ofirskiemu kupcowi i zaklinaczowi słów, którzy utracili część dobytku i schematów.

Ofir, wbrew poglądom Nordlingów, to obszar na który składają się różne królestwa i plemiona. Są tutaj zarówno otwarte stepy jak i gęste lasy. Wedle słów kupca z Ofiru, jego ojczyzna jest prawdopodobnie na wyższym stopniu rozwoju cywilizacyjnego nawet niż Nilfgaard, a historia Ofiru naznaczona jest upadłymi imperiami.

Ofirczycy znani są również z zaklinania słów przy pomocy run. Fach ten, nie znajdujący odpowiednika na Północy, zajmuje się nie tylko tworzeniem run i glifów, ale również układaniem z nich magicznych słów nadających runom określone działanie. Granica między nauką a religią w Ofirze jest bardzo płynna.

Jednym z ważniejszych elementów ofirskiej kultury jest koń. Ofirczycy od najmłodszych lat uczą się jeździć konno, a wyścigi konne są lubianą rozrywką. Zwierzęta te, wedle ofirskiego mitu, są owocem miłości nieba ze stepem i to dzięki koniom człowiek ze słabej istoty stał się władcą świata.

Ciekawostki Edytuj

  • Ofir to wymieniony w Starym Testamencie obszar lub miasto, skąd król Salomon sprowadzał złoto.
  • Z Ofiru pochodzi szabla Olgierda von EverecaIris.
  • Z punktu widzenia Ofirczyków, mieszkańcy królestw Północy są barbarzyńcami.
  • Sercach z Kamienia możemy zobaczyć, że Ofir i jego mieszkańcy są wyraźnie wzorowani na ludach arabskich, w takim stylu budują też miasta (które możemy zobaczyć w tle, charakterystyczne są wieże z zaokrąglonymi dachami).
  • Dla mieszkańców Ofiru honor jest ważną wartością, podobnie jak odkrywanie nieznanego czy poszerzanie wiedzy o świecie.

GalleryEdytuj