FANDOM

Okultich – jeden z członków grupy podróżującej do Wyzimy, do punktu rekrutacji wojska. Należeli do niej też Jarre, Melfi, Milton, Ograbek, Klaproth i Szczupak. Zabity przez Petunię i Impi podczas napaści na farmę niziołków.

Dane z ksiązek Sapkowskiego Edytuj

– A co? – charknął jeden z tych , którzy zastąpili mu drogę. – Nie mówiłem? Mówiłem, ino poczekać krzynę, a ktosik nadejdzie.
– Prawie, Okultich (...)

Pani Jeziora

– Posłuchaj ino, Szczupak, jak on gada – wtrącił się charkliwie krępy i ostrzyżony do skóry typ, ten zwany Okultichem, który niedawno pierwszy okrzyknął go na moście. - Paniczyk! Mądrala jakiś!
Pani Jeziora

Nie podobał mu się Szczupak, nie podobał mu się Okultich. Nie podobały mu się spojrzenia, jakimi Szczupak i Okultich obrzucali mijające ich kupieckie wozy, chłopskie zaprzęgi i siedzące na furmankach kobiety i dziewki.
Pani Jeziora

Lancknechci, podskakując, dopinali spodnie. Żaden nie uczynił choćby ruchu w stronę rękojeści ich straszliwych mieczy, ale Szczupak i Okultich i tak momentalnie spotulnieli, a wielki Klaproth skurczył się jak mechera, z której uszło powietrze.
Pani Jeziora

Okultich obrócił konia i chciał uciekać, ale babka Petunia doskoczyła do niego i wycięła zębami motyki w udo. Okultich zaryczał, spadł, noga uwięzła mu w strzemieniu, spłoszony koń powlókł go przez opłotki, przez ostre tyczki. Wleczony zbój ryczał i wył, a w ślad za nim, niczym dwie wilczyce, mknęły babka Petunia z motyką i Impi z krzywym nożem do szczepienia drzewek.
Pani Jeziora

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • brak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki