Fandom

Wiedźmińska Wiki

Orion

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Orion - to egzotyczna broń miotana w postaci metalowej gwiazdy, podobna do dalekowschodniego shurikena. Orion jest zamorskim wynalazkiem, w tą broń wyposażono nilfgaardzkie służby specjalne. Skuteczna, łatwa w ukryciu. Z trzydziestu stóp można zadać śmiertelny cios. Gwizd oriona działa psychologicznie, może sparaliżować ofiarę strachem. Orionem posługiwali się m.in. Stefan Skellen i Codringher. Blizna na policzku Ciri to pozostałość po uderzeniu orionem Skellena.

Urwał nagle, zamachnął się silnie. Stalowa gwiazda zawyła w locie i z hukiem wyrżnęła w portret, prosto w czoło Codringhera seniora, dziurawiąc płótno i wbijając się w ścianę prawie do połowy.
- Dobre, co? - uśmiechnął się szeroko adwokat. - To się nazywa orion. Zamorski wynalazek. Ćwiczę od miesiąca, trafiam już bez pudła. Może się przydać. Na trzydzieści stóp ta gwiazdeczka jest niezawodna i zabójcza, a ukryć ją można w rękawie lub za wstążką kapelusza. Od roku oriony są na wyposażeniu nilfgaardzkich służb specjalnych.

Czas pogardy

Sugerowałbym więc pewniejszą, dalekosiężną broń. Na przykład te nilfgaardzkie gwiazdki. Chcesz, sprzedam ci kilka sztuk. Mam tego dużo.
- Nie kupię. To niepraktyczne. Hałasują w locie.
- Gwizd działa psychologicznie. Potrafi sparaliżować ofiarę strachem.

Czas pogardy

Codringher ujął stalową gwiazdę za jedno z ramion i wstał. - Ciekawość zawsze brała u mnie górę nad rozsądkiem, nie wspominając o bezzasadnym miłosierdziu. Odwróć się.
Wiedźmin odwrócił się. Spojrzał na gęsto podziurawione oblicze na portrecie i na utkwiony w nim orion. A potem zamknął oczy.
Gwiazda zawyła i huknęła w ścianę cztery cale od ramy portretu.

Czas pogardy

Skellen chyłkiem, jak wilk, zabiegł z lewej, machnął ręką. Kenna widziała, jak coś zalśniło w locie, widziała, jak dziewczyna targnęła się i zachwiała w siodle, a z twarzy fontanną buchnęła jej krew.
Wieża Jaskółki

Z przewieszonego przez pierś bandolieru wyjął drugą stalową gwiazdę, taką samą, jaką przed chwilą zranił w twarz dziewczynę. (...) Puszczyk zgarbił się, gwałtownie machnął ręką. Sześciozębna gwiazda zawyła w powietrzu i głęboko wbiła się w twarz Mekessera, między oko a nos.
Wieża Jaskółki

Skellen wolno rozpiął kożuszek, odsłaniając skosem przecinający pierś bandolier z rzędem Orionów.
Wieża Jaskółki

Więcej w Fandom

Losowa wiki