FANDOM

Ortolan – wyjątkowo potężny, wiekowy czarodziej, urzędujący w Rissbergu.

Wygląd Edytuj

Ortolan był wiekowy i mniemano, że był najstarszym wówczas żyjącym czarodziejem. Zaliczano go jednak jednogłośnie do najstarzej wyglądającego. Brał dekokt alraunowy, który zapobiegał starzeniu, ale nie odmładzał. Miał siwą długą brodę.

Historia Edytuj

Badania Edytuj

Ortolan był idealistą, którego celem było sprawienie, aby magia była dostępna dla każdego śmiertelnika. Cierpiał na nadciśnienie. Mimo to, był również uzależniony od fisstechu. Czarodzieje dbali o to, aby jego najniebezpieczniejsze pomysły upadły na drodze realizacji, bądź nigdy nie wyszły na jaw. Mag był zafascynowany dokonaniami wielkich mistrzów hybrydyzacji i mutowania tj. Malaspiną, Alzurem i Idarranem. Poświęcił życie studiowaniu ich prac. Prowadził bardzo niebezpieczne i niemoralne eksperymenty wraz ze swoim asystentem - Sorelem Degerlundem. Niegdyś z powodzeniem parał się goecją (przywoływaniem demonów). Nie chciał jednak przekazać tajników tej sztuki Sorelowi. Był wynalazcą eliksiru, który zapobiega starzeniu się - dekoktu alraunowego. Stworzył między innymi Bue i Banga oraz prawdopodobnie Mikitę.

Akcja Sezonu burz Edytuj

Wiedźmin spotkał czarodzieja na zamku Rissberg, gdzie wezwano go, by zlecić mu zadanie rozwiązania sprawy masowych morderstw na Tukajskim Pogórzu. Geralt stracił do Ortolana szacunek, gdy okazało się, że zabójstwa dokonane przez idra były dla staruszka niczym, w porównaniu ze zbrodnią dla nauki, jaką popełnił wiedźmin, zabijając dzieło Idarrana. Gdy Ortolan dowiedział się o mordach dokonywanych przez Sorela nie przejął się zbytnio. Doradził nawet podopiecznemu jak podejść i zwabić w pułapkę wiedźmina depczącego mu po piętach. Później obronił Sorela przed konsekwencjami jego czynów, ogłosił swoim dziedzicem i przekazał mu Cytadelę.

Śmierć Edytuj

Czarodziej oskarżył o śmierć Sorela cały zarząd Rissbergu, zdenerwował się i dostał udaru, bo był bardzo stary, cierpiał na nadciśnienie i brał fisstech.

CiekawostkiEdytuj

  • Za jego czasów, modna była wśród czarodziejów męska „przyjaźń", którą starzec nadal praktykuje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki