Fandom

Wiedźmińska Wiki

Osmyk

3736stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Osmyk – pierwszy król Kerack.

BiografiaEdytuj

Osmyk z zawodu był handlowcem, który zbił majątek na handlu morskim oraz na piractwie. Dzięki pieniądzom zlikwidował konkurencję w regionie, a następnie mianował się królem. Nawiązał układy dyplomatyczna z Verden oraz Cidaris, dzięki czemu jego państwo zostało uznane. Miał piątkę potomków. Po jego śmierci królem Kerack został jego syn Belohun.

Jego ojciec zbił znaczny dość majątek na morskim handlu, a zdaje się też i po trosze na morskim rozbójnictwie. Wykończywszy konkurencję i zmonopolizowawszy żeglugę kabotażową rejonu, Osmyk mianował się królem. Akt samozwańczej koronacji w zasadzie formalizował tylko status quo, toteż nie wzbudził większych zastrzeżeń ani nie wywołał protestów. W drodze wcześniejszych prywatnych wojen i wojenek Osmyk uładził zatargi graniczne i kompetencyjne z sąsiadami, Verden i Cidaris. Wiadomym stało się, gdzie Kerack się zaczyna, gdzie kończy i kto tam włada. A skoro włada, to jest królem - i przysługuje mu taki tytuł. Naturalnym porządkiem rzeczy tytuł i władza przechodzi z ojca na syna, nikogo więc nie zdziwiło, że po śmierci Osmyka na tronie zasiadł jego syn, Belohun. Synów Osmyk miał co prawda więcej, jeszcze czterech bodaj, ale wszyscy zrzekli się praw do korony, jeden nawet podobno dobrowolnie.
Sezon burz

Pośrodku ratusza stał na cokole okropnie obsrany przez mewy pomnik założyciela grodu, króla Osmyka. Była to jawna lipa, nadmorski gród istniał na długo przed tym, nim Osmyk przywędrował tu diabli wiedzą skąd.
Sezon burz

Władcy Kerack herb Kerack
OsmykBelohunViraxas
Inni członkowie dynastii kerackiej
EgmundXanderIldiko Breckl

Więcej w Fandom

Losowa wiki