FANDOM

Ostrit – wielmoża Temerski zabity przez strzygę. Pochodził z Wyzimy. Kochał siostrę króla Foltesta, Addę, przez co nieświadomie rzucił klątwę na córkę tej pary królewskiej. Przed śmiercią próbował przekupić Geralta by nie rozwiązywał problemu strzygi, co miało prowadzić do zwiększania się niezadowolenia poddanych, a w końcu do obalenia Foltesta. W grze Wiedźmin w krypcie strzygi w kaplicy na cmentarzu (w tym na bagnach, akt V) znajdujemy jego pamiętnik, który zdradza tajemnicę klątwy strzygi.

Foltest był szczupły, miał ładną - za ładną - twarz, Nie miał jeszcze czterdziestki, jak ocenił wiedźmin. Siedział na karle rzeźbionym z czarnego drewna, nogi wyciągnął w stronę paleniska, przy którym grzały się dwa, psy. Obok, na skrzyni siedział starszy, potężnie zbudowany mężczyzna z brodą. Za królem stał drugi, bogato odziany, z dumnym wyrazem twarzy. Wielmoża.
Ostatnie życzenie

Ostrit zamilkł, przestał się miotać, leżał spokojnie.
- Wiedźminie?
- Tak.
- To prawda, że chciałem obalić Foltesta. Nie ja jeden. Ale ja jeden pragnąłem jego śmierci, chciałem, by umarł w mękach, by oszalał, by żywcem zgnił. Wiesz, dlaczego? Geralt milczał.
- Kochałem Addę. Królewską siostrę. Królewską kochankę. Królewską dziewkę. Kochałem ją...

Ostatnie życzenie

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

W filmie i w serialu w rolę Ostrita wcielił się Andrzej Słabiak.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki