FANDOM

Otto Dussartwilkołak, mieszkał w Guaamez. Był wysoki i nosił brodę. Był wilkołakiem od czterdziestu dwóch lat. Geralt otrzymał na niego zlecenie, ale pozwolił mu żyć, ponieważ Otto nigdy nikogo nie zabił. Mieszkańcom Guaamez powiedział, że wilkołak został odczarowany. Mimo to, wieśniacy i tak nie dali Dussartowi spokoju. Otto musiał wynieść się z domu. W czasie tułaczki poznał Edwinę, z którą założył rodzinę. Geralt spotkał się z nim ponownie, aby poprosić go o pomoc w poszukiwaniu Sorela Degerlunda. Otto spełnił prośbę i za pomocą swojego niesamowicie czułego węchu odnalazł tunel prowadzący do Cytadeli, w której przebywał Sorel. Następnie wszedł za Geraltem do środka i zagryzł Pasztora, który chciał zabić wiedźmina bełtem z arbalestu.

Dane z książek Sapkowskiego

– Aż ciarki chodzą, gdy tamten dzień wspomnę. – Dussart pobladł mimo opalenizny. – Ledwiem wtedy nie umarł ze strachu, gdym was ze srebrną klingą uwidział. Myślałem, ostatnia moja godzina wybiła. Mało to się słyszało opowieści? O wiedźminach-mordercach, w krwi i męce się lubujących? Wyście, pokazało się, człek prawy. I dobry.
Sezon burz

– Rzadko się zdarza – pokręcił głową Geralt – by dwoje teriantropów złączyło się w parę. Jeszcze rzadsze bywa potomstwo z takich związków. Szczęściarz z ciebie, Dussart.
Sezon burz

Ciekawostki

  • Ożenił się z wilkołaczką, z którą miał trzy córki, także wilkołaczki.