FANDOM

Ouder de Wyngalt – aide-de-camp marszałka Coehoorna. W bitwie pod Brenną razem z marszałkiem, dołączył do pozostawionej w odwodach VII brygady Daerlańskiej, aby na jej czele dokonać ostatniej próby przełamania przeciwnika. Manewr zakończył się fiaskiem. De Wyngalt wraz z Menno Coehoornem, podczas ucieczki, utknął w bagnach Chotli. Unieruchomieni dowódcy zginęli od bełtów z kusz krasnoludów.

Menno szybkim spojrzeniem zlustrował swych dowódców. Najbardziej spiętymi i zdenerwowanymi wydawali się ci, którzy mieli zostać w odwodzie - Elan Trahe, dowódca Siódmej Daerlańskiej i Kees van Lo z brygady "Nauzicaa". Wyraźnie denerwował się też Ouder de Wyngalt, aide-de-camp marszałka, który na czynny udział w boju miał najmniej szans.
Pani Jeziora

– Panie de Wyngalt – marszałek odwrócił się. – Proszę zebrać adiutantów i szwadron ochrony. Dość bezczynności! Idziemy do szarży razem z Siódmą Daerlańską.
Ouder de Wyngalt pobladł lekko, ale natychmiast się opanował.
– Niech żyje cesarz! – krzyknął, a głos prawie mu nie drżał.

Pani Jeziora

Droga była wolna, za rzeczką, za krzywymi wierzbami, rozciągała się pusta równina, na której nie było widać żadnych wrażych wojsk. Cwałujący obok Coehoorna Ouder de Wyngalt też to zobaczył i triumfująco wrzasnął.
Pani Jeziora

Obrócony ku strzelcom Ouder de Wyngalt krzyknął, że się poddaje, wysokim, piskliwym głosem prosił o łaskę i zmiłowanie, obiecywał okup, błagał o życie. Świadom, że nikt nie rozumie słów, uniósł nad głową trzymany na klingę miecz. Międzynarodowym, wręcz kosmopolitycznym gestem poddania wyciągnął broń w stronę krasnoludów. Nie został zrozumiany albo został zrozumiany źle, bo dwa bełty walnęły bo w pierś z taka siłą, że uderzenie aż wyrwało go z bagna.
Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki