Fandom

Wiedźmińska Wiki

Outcast

3737stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Outcast (z języka angielskiego - Wygnaniec) - niedoszły dodatek do gry komputerowej "Wiedźmin" realizowany od końca 2007 do połowy 2008 roku przez kanadyjską firmę roXidy Games (doświadczonej w wydaniu modyfikacji do gry "Neverwinter Nights" o nazwie "Wyvern Crown of Cormyr"), która przyjęła zleceniena to od CD Project - twórcy gry komputerowej "Wiedźmin".

Historia Edytuj

"Outcast" miał stanowić rozszerzenie zawierające nie tylko nową historię, w której wziąłby udział Geralt, ale i m. in. nowe lokacje - położone nad klifem miasteczko Lublow, wioska Han Cross lub siedziba władcy o nazwie Kaer Carreg. Miał być przeznaczony do dystrybucji cyfrowej, ale i w wersji polskiej i rosyjskiej dostępny także w wersji pudełkowej. W internecie możńa było znaleźć dokument składający się z kilku stron, a traktującym o podstawowych elementach dodatku - scenariuszu, nowych modelach postaci i lokacjach.

Fabuła dodatku podzielona na trzy wielkie rozdziały i niezbyt krótki epilog stanowiła luźne nawiązanie do baśni braci Grimm o karle Titeliturym (Rumpelstilskinie) i przedstawiała się następująco: w 1190 roku Geralt (wówczas dopiero początkujący wiedźmin żyjący 81 lat przed wydarzeniami z "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów") przybywa na wyspę Faroe leżącą w archipelagu Skellige. Zarządzał nią lokalny administrator (jarl) o imieniu Harald, który znany był z wielu sukcesów w sprawach militarnych, lecz jego życie prywatne naznaczone było wieloma trudnościami: jego żona cierpiała z powodu ciężkich ran zadanych przez potwora, a potomkowie zostali objęci klątwą. Harald zawiera pakt z gnomim alchemikiem Shiltzenem: karzełek zabije bestię w zamian za podarowanie mu ich pierworodnego dziecka. Kiedy rodzą się bliźnięta - najpierw zdrowa dziewczynka, a potem zdeformowany chłopiec - jarl oszukuje Shiltzena i wręcza mu kalekę, któremu i tak groziła śmierć z powodu miejscowej tradycji. Kilka lat po tym wydarzeniu ciężarne kobiety giną z powodu grasowania tajemniczego monstrum. "Outcast" miał rozpoczynać się sceną, w której po rozmowie z jarlem chroniłby brzemienną niewiastę przed bestią, lecz ledwie udaje mu się ją uratować, zostaje poważnie ranny w twarz przez skrytobójczynię, która pojawia się z nienacka. Po zranieniu Geralta zabójczyni ucieka. Wiedźmin nie umiera, lecz odzyskuje przytomność w sanktuarium bogini Freyi - patronki płodności i miłości. Wkrótce potem okazuje się, że ocalona przez wiedźmina kobieta zdradza niepokojące symptomy nieznanej choroby. Rozwój wydarzeń doprowadza do wyścigu z czasem, którego celem jest wytropienie potwora nawiedzającego Faroe. Oprócz tego rozwoj wątku głównego miał zapewnić podejmowanie decyzji z ich konsekwencjami widocznych na początku rozdziału III i epilogu w ostatnich scenach "Outcast", a wrażenie nieliniowości miało zostać wprowadzone dzięki trzem odmiennym zakończeniom i wielkiej liczbie wątków pobocznych.

Projekt zawieszono w 2008, a jako oficjalny powód podano koncentrację działań CD Project na tworzeniu "Wiedźmina 2: Zabójców Królów": jednoczesna praca nad dwoma tytułami miała doprowadzić do rozdzielenia ekipy. Nieoficjalny powód mogły stanowić problemy finansowe firmy, z jakimi się ona wówczas borykała. Zachowały się niektóre artworki "Outcast", jednak żaden ze screenów (zrzutów ekranu) nie został do dzisiaj udostępniony.

Bibliografia Edytuj

  • Radosiewska, Polegli wiedźmini, "CD-Action", nr 08/2011 (194), s. 92-93.

Więcej w Fandom

Losowa wiki