Fandom

Wiedźmińska Wiki

Oxenfurt

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Oxenfurt.jpg

Oxenfurt na mapie w Wiedźmin 3

Oxenfurt widok.jpg

Oxenfurt - słynne redańskie miasteczko akademickie leżące w delcie Pontaru. Prawie cały swój dochód i sławę zawdzięcza uniwersytetowi. Mimo że w mieście jest zakaz sprzedawania alkoholu żakom i bakałarzom przed zmierzchem, nikt nie zwraca nań uwagi, a zabawa panuje praktycznie 24 godziny na dobę.

Ważniejsze budynki i miejsca Edytuj

Oxenfurt ulica.jpg

Znani mieszkańcy Edytuj

Dotyczące opisu

Ha, jesteśmy już na wysokości Oxenfurtu. Spójrzcie jeno, już Baryłę widać!
Mgła przerzedziła się wyraźnie, tak że mogli widzieć kępy i łęgi prawego brzegu i wznoszący się nad nimi fragment akweduktu.

Krew elfów

Teren uniwersytetu otoczony był pierścieniem muru zaś dookoła muru był drugi pierścień - wielki, gwarny, zdyszany, ruchliwy i hałaśliwy pierścień miasteczka. Drewnianego, kolorowego miasteczka Oxenfurt o ciasnych uliczkach i szpiczastych dachach. Miasteczka Oxenfurt, które żyło z Akademii, z żaków, wykładowców, uczonych, badaczy i ich gości, które żyło z nauki i wiedzy, z tego, co towarzyszy procesowi poznania. Z odpadków i odprysków teorii w miasteczku Oxenfurt rodziły się bowiem praktyka, interes i zysk.
Krew elfów

Poeta jechał wolno błotnistą, zatłoczoną uliczką, mijając warsztaty, pracownie, kramy, sklepy i sklepiki w których dzięki Akademii wytwarzano i sprzedawano dziesiątki tysięcy wyrobów i wspaniałości, niedostępnych w innych zakątkach świata(...)
Krew elfów

To był Oxenfurt, barwne, wesołe, gwarne i pachnące miasteczko cudów (...) Było to też miasteczko rozrywek, wiecznego festynu, stałego święta i nieustającego birbanctwa. Uliczki dniem i nocą rozbrzmiewały muzyką, śpiewem, brzękiem kielichów i stukiem kufli (...)
Krew elfów

Oxenfurt.PNG

Brama od strony Velen

Dotyczące lokalizacji

  • brak cytatu

Inne

- Wiedzieli, że już tu nie wrócą. To było po drugim starciu między nimi a ludźmi, ponad dwieście lat temu. Przedtem wycofując się zostawiali miasta nietknięte. Ludzie budowali na elfich fundamentach. Tak powstały Novigrad, Oxenfurt, Wyzima, Tretogor, Maribor, Cidaris. I Cintra.
Krew elfów

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • W Oxenfurcie wyremontowano dawny elfi akwedukt. Na jego miejscu powstała eksperymentalna oczyszczalnia ścieków.
  • Oxenfurt jest metaforą angielskiego miasteczka Oxford, w którym znajduje się jedna z najbardziej znanych uczelni na świecie.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon występują pewne niezgodności wyglądu miasta z jego opisem w książce. Uniwersytet ma całkiem inny wygląd, brakuje również wspomnianego akweduktu i oczyszczalni ścieków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki