FANDOM

Płotka – imię, które Geralt nadawał wszystkim swoim koniom. Zwykle była to gniada klacz. Jaskier podśmiewał się z przyzwyczajeń wiedźmina.

Jak dowiadujemy się z "Sezonu Burz", w siodle Płotki znajdowała się zaszyta skrytka, w której Geralt przechowywał garść srebrnych monet na czarną godzinę.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

The-witcher-3-wild-hunt-nvidia-hairworks-horse

Płotka w grze Wiedźmin 3

Mimo że Geralt może dosiadać w grze prawie dowolnego konia, to jego domyślnym środkiem transportu jest gniada klacz o wdzięcznym imieniu Płotka. Klacz towarzyszy wiedźminowi przez całą fabułę, dzielnie znosząc trudy wiedźmińskiego szlaku jak choćby nieprzystępne płoty. Podobnie jak kobyła towarzysząca Geraltowi w czasie akcji "Chrztu Ognia", Płotka z gry komputerowej wykazuje się narowistością oraz hardością charakteru, o czym zresztą wielokrotnie daje znać swojemu właścicielowi. Gniada klacz może zostać zastąpiona nowym, karym koniem, który jest podarunkiem od Emhyra var Emreisa.

W dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino Geralt wskutek zażycia specjalnego odwaru może nawiązać kontakt z Płotką (głosu użyczył jej Wojciech Mann) oraz wykonać z jej pomocą zadanie "O czym szepczą grzyby". W którym dowiadujemy się między innymi, że Płotka ma szeroką wiedzę alchemiczną i detektywistyczną.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Geralt może dostać od Emhyra ogiera czystej niflgaardzkiej krwi. Mimo to zostaje imiennikiem swej poprzedniczki (nazywa się Płotka).
  • W Krew i wino Płotka wspomina o polowaniu na Ghule w Wyzimie. Jest to nawiązanie do misji w Wiedźmin 1. Śmieszne jest to, że nie była obecna na cmentarzu.
  • Płotka potrafi czytać, czego dowiadujemy się w Wiedźmin 3: Krew i Wino
  • W tym dodatku możemy usłyszeć jej głos, który brzmi jak męski 

Galeria Edytuj