FANDOM

Płotka – imię, które Geralt nadawał wszystkim swoim koniom. Zwykle była to gniada klacz. Jaskier podśmiewał się z przyzwyczajeń wiedźmina.

Jak dowiadujemy się z „Sezonu Burz”, w siodle Płotki znajdowała się zaszyta skrytka, w której Geralt przechowywał garść srebrnych monet na czarną godzinę.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W3 SS Płotka 2

Płotka w grze Wiedźmin 3

Mimo że Geralt może dosiadać w grze prawie dowolnego konia, to jego domyślnym środkiem transportu jest gniada klacz o wdzięcznym imieniu Płotka. Klacz towarzyszy wiedźminowi przez całą fabułę, dzielnie znosząc trudy wiedźmińskiego szlaku jak choćby nieprzystępne płoty. Podobnie jak kobyła towarzysząca Geraltowi w czasie akcji „Chrztu Ognia”, Płotka z gry komputerowej wykazuje się narowistością oraz hardością charakteru, o czym zresztą wielokrotnie daje znać swojemu właścicielowi. Gniada klacz może zostać zastąpiona nowym, karym koniem, który jest podarunkiem od Emhyra var Emreisa.

W dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino Geralt wskutek zażycia specjalnego odwaru może nawiązać kontakt z Płotką (głosu użyczył jej Wojciech Mann) oraz wykonać z jej pomocą zadanie „O czym szepczą grzyby”. W którym dowiadujemy się między innymi, że Płotka ma szeroką wiedzę alchemiczną i detektywistyczną.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Geralt może dostać od Emhyra ogiera czystej niflgaardzkiej krwi. Ponieważ jednak Geralt wszystkie swoje konie nazywa tak samo (jak sam wspomina przy okazji Gonitwy Erazma Vegelbuda), również ten od otrzymany od cesarza zostaje przez niego nazwany Płotką.
  • W rozszerzeniu Krew i Wino okazuje się, że Płotka potrafi czytać. Co więcej - ma męski głos (użyczył go Wojciech Mann).
  • W tym samym dodatku Płotka wspomina o polowaniu na ghule w Wyzimie (mimo że nie była przy tym wydarzeniu obecna). Jest to nawiązanie do jednej z misji w pierwszej części komputerowej trylogii.

Galeria Edytuj