FANDOM

Płotka – imię, które Geralt nadawał wszystkim swoim koniom. Zwykle była to gniada klacz. Jaskier podśmiewał się z przyzwyczajeń wiedźmina.

Jak dowiadujemy się z "Sezonu Burz", w siodle Płotki znajdowała się zaszyta skrytka, w której Geralt przechowywał garść srebrnych monet na czarną godzinę.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The-witcher-3-wild-hunt-nvidia-hairworks-horse

Płotka w grze Wiedźmin 3

Mimo że Geralt może dosiadać w grze prawie dowolnego konia, to jego domyślnym środkiem transportu jest gniada klacz o wdzięcznym imieniu Płotka. Klacz towarzyszy wiedźminowi przez całą fabułę, dzielnie znosząc trudy wiedźmińskiego szlaku jak choćby nieprzystępne płoty. Podobnie jak kobyła towarzysząca Geraltowi w czasie akcji "Chrztu Ognia", Płotka z gry komputerowej wykazuje się narowistością oraz hardością charakteru, o czym zresztą wielokrotnie daje znać swojemu właścicielowi. Gniada klacz może zostać zastąpiona nowym, karym koniem, który jest podarunkiem od Emhyra var Emreisa.

W dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino Geralt wskutek zażycia specjalnego odwaru może nawiązać kontakt z Płotką (głosu użyczył jej Wojciech Mann) oraz wykonać z jej pomocą zadanie "O czym szepczą grzyby". W którym dowiadujemy się między innymi, że Płotka ma szeroką wiedzę alchemiczną i detektywistyczną.

Dane z książek Sapkowskiego

- Wskakuj na konia. Pogadamy w drodze. Hej, do diabła, tylko nie z tym worem! Chcesz, żeby Płotce pękł grzbiet?
- To jest Płotka? Płotka była gniada, a to jest kasztanka.
- Każdy mój koń nazywa się Płotka. Dobrze o tym wiesz i nie zagaduj mnie.

Miecz przeznaczenia

- Mój rumak nazywa się Pegaz.
- Jakżeby inaczej. Wiesz, co? Moją, elfią kobyłę też jakoś nazwiemy. Hmmm...
- Może Płotka? - zakpił trubadur.
- Płotka - zgodził się wiedźmin. - Ładnie.
- Geralt?
- Słucham.
- Miałeś w życiu konia, który nie nazywał się Płotka?
- Nie - odrzekł wiedźmin po chwili zastanowienia. - Nie miałem.

Chrzest ognia

- Nie krzycz.
- To nie stój niby kół. Pomóż mi wsadzić Jaskra na wałacha.
- Ocaliłaś nasze konie? Płotkę też?
- On ocalił - ruchem głowy wskazała na Cahira. - Jazda, w drogę.

Chrzest ognia

Płotka, pomyślał wiedźmin, kierując się w stronę pałacu Beauclair. Zgrabna cisawa kobyłka, prezent od Anny Henrietty. I Jaskra.
Pani Jeziora

Ciekawostki

  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Geralt może dostać od Emhyra ogiera czystej niflgaardzkiej krwi. Mimo to zostaje imiennikiem swej poprzedniczki (nazywa się Płotka).
  • W Krew i wino Płotka wspomina o polowaniu na Ghule w Wyzimie. Jest to nawiązanie do misji w Wiedźmin 1. Śmieszne jest to, że nie była obecna na cmentarzu.

Galeria