FANDOM

Pałac Nivellena - miejsce zamieszkania bohatera opowiadania „Ziarno prawdy”. Pałac ten wykonywał rozkazy właściciela. Wnioskując z listu kredytowego wystawionego przez bank w Murivel, który Geralt znalazł przy zwłokach Rulle w okolicy pałacu, można założyć, że dom Nivellena znajdował się w Redanii.

Płatnerz i kobieta przyjechali konno, od strony tamtego lasu. Byli ponad wszelką wątpliwość w drodze z Murivel do domu, bo nikt nie wozi ze sobą długo nie zrealizowanych akredytyw.
Ostatnie życzenie

Czerwone dachówki stożkowatego dachu wieży dostrzegł po raz pierwszy ze szczytu wzniesienia (...) Pomiędzy murem a lasem nie było odstępu, wyraźnej przerwy. Młode drzewka i krzaki jałowców mieszały liście z bluszczem i dzikim winem, uczepionym kamiennej ściany.
Ostatnie życzenie

Brama, solidna, okuta żelazem, osadzona na przerdzewiałych zawiasach, opatrzona była wielką mosiężną kołatką. (...) Za bramą nie było nikogo - wiedźmin widział tylko pusty dziedziniec, zaniedbany, zarośnięty pokrzywą. (...) Dziedziniec z trzech stron okolony był murem i resztkami drewnianych rusztowań, czwartą stanowiła fasada pałacyku, pstrokata ospą poodpadanego tynku, brudnymi zaciekami, girlandami bluszczu. Okiennice, z których oblazła farba, były zamknięte. (...) poszedł wolno w stronę pałacyku żwirową alejką, wiodącą obok niskiej cembrowiny niedużej fontanny pełnej liści i śmiecia. W środku fontanny, na fantazyjnym cokole, prężył się delfin wykuty z białego kamienia, wyginając w górę obtłuczony ogon. Obok (...) rósł krzak róży. (...) miały kolor indyga, z lekkim odcieniem purpury na końcach niektórych płatków.
Ostatnie życzenie

Pałacyk również od wewnątrz prosił się o gruntowny remont, było tu jednakowoż w miarę czysto i porządnie. Meble wyszły zapewne spod ręki dobrych rzemieślników (...) W powietrzu wisiał ostry zapach kurzu. Było ciemno.
Ostatnie życzenie

Środek dużej komnaty całkowicie pozbawionej okien, zajmował ogromny, dębowy stół (...) Jedna ze ścian komnaty obwieszona była bronią (...) połowę przyległej ściany zajmowało palenisko olbrzymiego komina, nad którym widniały rzędy łuszczących się i oblazłych portretów. Ściana na wprost wejścia zapełniona była trofeami łowieckimi (...) honorowe miejsce zajmował (...) łeb skalnego smoka.
Ostatnie życzenie

(...) umiem wyczarować żarcie, picie, odzienie, czystą pościel, gorącą wodę, mydło. (...) Otwieram i zamykam okna i drzwi. Zapalam ogień. Nic wielkiego.
Ostatnie życzenie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki