FANDOM

Parszywiec – trupojad z masą kolców na ciele, występujący w dodatku Wiedźmin 3: Krew i Wino.

Opis z Bestiariusza Edytuj

Ja, żem myślał, że to kupa zgniłego mięsa, a to zaczęło się ruszać - Thibault z Beauclair.
Parszywce są większymi i silniejszymi kuzynami zgnilców. Ciała tych obrzydliwych, człekokształtnych stworzeń, pokryte są jedynie zgniłymi strzępami skóry, pod którymi kryją się równie przegniłe mięśnie, oblekający silny i elastyczny kościec. Parszywce, które żywią się starymi, zgniłymi zwłokami za ulubione miejsca żerowania obrały sobie dawne miejsca kaźni, zapomniane mogiły i stare pola bitew. Są bardzo agresywne i choć żywią się trupami, napotkawszy człowieka, mogą go zaatakować, dlatego przebywając w pobliżu wyżej wymienionych miejsc, należy zachować ostrożność.

Parszywce żerują pod ziemią, jednak kiedy wyczują zapach człowieka, w ciągu zaledwie kilku sekund wygrzebują się na powierzchnię i atakują potencjalną ofiarę.

Podczas walki z nimi nie wolno zapominać o specjalnych kostnych kolcach - ostrych jak brzytwy wypustkach kośćca. Gdy potwór jest bliski śmierci, jego ciało ze względu na nagromadzone w nim gazy oraz enzymy eksploduje, wyrzucając odczepione kolce na duże odległości, czyniąc je ostatnią śmiertelną bronią.

Aby ustrzec się przed obrażeniami kolców, należy zastosować Znak Quen.