FANDOM

Pasztor – pomocnik Sorela Degerlunda. Był to garbaty osobnik z owrzodzoną twarzą i głową pokrytą rzadkimi kępkami sztywnych włosów. Miał również łukowato wygięte nogi. Uzbrojony był w arbalest o dwóch łuczyskach załadowanych bełtami, których groty były szerokie na dwa cale. Wbrew pozorom nie powstał w wyniku mutacji. Pracował wraz z Bue i Bangiem, jednak bezpośrednio nie brał udziału w masakrach na Tukajskim Pogórzu. Geralt spotkał go po raz pierwszy w kryjówce Sorela, do której czarodziej teleportował się wraz z wiedźminem z Sośnicy. Pojawia się po raz drugi podczas ataku Degerlunda na wolną kompanię Shevlova, kiedy to zabija z arbalestu Yana Malkina i samego Shevlova. Podczas pościgu Strażników Puszczy za Sorelem, postrzelił Fransa Torquila w nogę. Został zagryziony przez Otto Dussarta w Cytadeli.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Przed sobą zobaczył garbusa z paskudną i usianą wrzodami gębą z czaszką pokrytą rzadkimi kępkami sztywnych włosów. Garbus, szeroko rozstawiwszy pałąkowate nogi, mierzył do niego z wielkiej kuszy, a właściwie z arbalestu o dwóch stalowych, położonych jedno nad drugim łuczyskach. Oba wycelowane w Geralta czwórgranne groty bełtów były szerokie na dobre dwa cale i wyostrzone jak brzytwy.
Sezon burz

– (...) Niechybny kusznik Pasztor? Nie, ten akurat jest, że tak powiem, na obraz i podobieństwo, w pełni naturalny efekt skrzyżowania szkaradnej baby ze szpetnym chłopem.
Sezon burz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki