Fandom

Wiedźmińska Wiki

Pat

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pat

Pat - jeden z NPC-ów w grze komputerowej "Wiedzmin", najlepszy łucznik w wiosce Odmęty, mistrz wielu turniejów w tej dziedzinie w Wyzimie.

Pomimo swojego talentu pozostaje w wiosce Odmęty, gdzie pomaga swemu nieudolnemu ojcu Harnowi w pracach budowlanych. Wraz z nim w biały dzień w pocie czoła naprawia most niszczony co jakiś czas przez skrzaty. W stosunku do Geralta jest, podobnie jak pozostali mieszkańcy, życzliwy i pozbawiony uprzedzeń do tego stopnia, że Geralt prosi go o nieużywanie zwrotu "panie" w rozmowie z nim. Po ukończeniu zadania "Drobne utrapienia" Pat stanowi jedną z trzech nagród do wyboru od murarza Harna. Wybranie Pata (należy po tym powiedziec do Pata "Chodz ze mną, chłopcze, i zabierz swój łuk) sprawi, że ten będzie towarzyszył Geraltowi na polach, strzelając z łuku do wrogów i w bezpośrednich starciach rażąc ich sztyletem. Pat jest nieśmiertelny, tzn. kiedy jego punkty życia spadają do połowy paska, wówczas on pada nieprzytomny na ziemię i wstaje po regeneracji części z nich. Pat towarzyszy Geraltowi jednorazowo w wiosce Odmęty (znika po wejściu do innej lokacji) oraz pernamentnie na polach za dnia i w nocy, jednak nie wchodzi z Geraltem do interiorów, jak krypta czy chata pustelnika. Z Patem i Geraltem związana jest zabawna konwersacja na temat bazyliszka: gdy po prośbie Geralta o niemieszanie się do walki bezpośredniej łucznik zada pytanie, czy na bazyliszka dobre jest lustro, to Biały Wilk odpowie, że "jak dobrze przygrzmocisz, to lustro jest dobre na każdego potwora".

Ciekawostki Edytuj

  • W Odmętach Pat nie jest nieśmiertelny i może zginąc w walce z np. upiorem z ruin, który pojawia się, jeżeli w zadaniu "Zródło" Geralt oddał Alvina Triss Merigold.
  • Pat nie jest zadowalającym towarzyszem walk ze względu na niskie obrażenia, a gracz powinien już miec do tej pory wiedzę o duchach (książka o nich jest powszechnie dostępna w Wyzimie), więc bardziej opłaca się wybrac z trzech nagród 500 orenów.
  • Pat to również imię pacjenta Szpitala Lebiody w przygodzie "Wiedźminkołaj", jednak obaj NPC nie mają ze sobą nic wspólnego.
  • W modyfikacji autorstwa Adama Dukszto dodającej do gry amulet wiecznego ognia można kupic u Pata ów przedmiot.
  • Jeśli każemy mu trzymać się zdala od walk, ten wspomina legendę o bazyliszku i lustrze oraz pyta, czy to prawda, na co Geralt odpowiada, że na każde potwory może to działać, ale on preferuje miecze.

Więcej w Fandom

Losowa wiki