FANDOM

Patch 1.4 – łatka wprowadzająca szereg zmian usprawniających i ulepszających grę Wiedźmin. Między innymi:

  • Całkowicie nowa przygoda pt. "Efekt Uboczny", w której Geralt zwyczajowo zmuszony jest pomóc Jaskrowi wydostać się z kolejnych kłopotów.
  • Wszystkie wersje językowe:
    – Możliwość zainstalowania gry z wszystkimi wersjami językowymi wyświetlanych tekstów i mówionych dialogów.
    – Gracz może ustawić sobie dowolną kombinację wyświetlanego tekstu i mówionych dialogów, wybierając z spośród zainstalowanych wcześniej języków.
  • Nowe dialogi w wersji Angielskiej i Niemieckiej:
    – Całkowicie nagrana na nowo ścieżka dialogowa w języku niemieckim.
    – Wiele postaci otrzymało rozbudowane i ulepszone dialogi w wersji angielskiej.
    – Wiele poprawek do dialogów i napisów w pozostałych wersjach językowych.
  • Rozbudowane animacje gestów i system spojrzeń:
    – Animacje dłoni i palców.
    – Podstany animacji stanów emocjonalnych postaci pozwalające na płynniejszą interakcję pomiędzy animacjami.
    – Postacie podczas dialogów zawsze starają się spoglądać na swojego rozmówcę, niezależnie od ich położenia względem siebie.
  • Animacje korygujące:
    – Dla postaci niezależnych z nietypową budową (np. dla krępych postaci), biorą pod uwagę strukturę ciała i animują się lepiej.
  • Ulepszony Panel Ekwipunku:
    – Sakwa została zmniejszona z 4x14 pól do 3x14 pól.
    – Dodana została sakwa na składniki alchemiczne w rozmiarze 3x14.
    – Dodana została funkcja sortowania sakwy zwykłej i alchemicznej według typów przedmiotów.
    – Dodano filtry do sortowania typów składników alchemicznych.
  • Ulepszona lista receptur w Panelu Alchemii:
    – Jeśli gracz nie posiada zdolności tworzenia danego typu eliksirów, cała lista tych recept jest wyszarzana.
    – Jeśli gracz posiada zdolność, ale nie ma składników, składniki są wyszarzane, a na brakującym pojawia się znak X.
    – Jeśli gracz posiada wszystkie składniki, ale nie ma bazy alchemicznej, stosowny komunikat zostanie wyświetlony w okienku pomocy.
  • System Różnicowania Postaci:
    – Dużo większe zróżnicowanie napotkanych postaci niezależnych, dzięki losowo generowanym kolorom i odcieniom ich ubiorów. W przypadku potworów większe zróżnicowanie koloru skóry.
  • Nowe elementy w interfejsie użytkownika:
    – Gracz może już włączyć/wyłączyć automatyczne zapisywanie gry według woli.
    – Wszystkie rodzaje stworów mają już widoczny wskaźnik stanu życia.
    – Tło w głównym menu jest teraz animowane.
  • Opcja automatycznego podnoszenia przedmiotów:
    – Używając Ctrl + Lewy Przycisk Myszy na kontenerze (skrzynia, ciało itp.) wszelkie przedmioty zostaną zabrane bez otwierania okna transferu (zakładając, że zmieszczą się w sakwie ekwipunku).
    – Animowana ikona podnoszonego przedmiotu pojawia się w centralnej części ekranu.
    – Jeśli sakwy ekwipunku są pełne, otworzy się okno transferu, a przedmioty już zabrane zostaną wyszarzane, by gracz wiedział. które przedmioty znalazły się w jego ekwipunku.
  • System śledzenia gracza wzrokiem
    – Postacie niezależne, które nie wykonują żadnej konkretnej czynności będą podążać za Geraltem wzrokiem, jeśli ten znajdzie się w ich zasięgu.
    – Tym większa szansa na śledzenie wzrokiem Geralta, im bardziej znajduje się on w polu widzenia.
    – Postacie niezależne, które wykonują czynności absorbujące nie będą zwracać na Geralta uwagi.
    – Postacie niezależne, które są ustawione względem Geralta pod dużym kątem nie będą obracać głów w sposób nienaturalny.
  • Ulepszona sztuczna inteligencja graczy pokerowych:
    – Zaawansowani przeciwnicy pokerowi nie będą już popełniać podstawowych pomyłek (np. rozbijanie układów kości).
    – Umiejętności przeciwnika pokerowego są dynamicznie zmieniane podczas rozgrywki, co pozwala na dostosowanie jego zagrań do poziomu gracza.
  • Stabilność i wydajność:
    – Znacznie poprawiono stabilność gry w systemach Windows XP i Windows Vista.
    – Poprawiono wydajność gry na w obszarach miejskich (Wyzima Handlowa i Wyzima Klasztorna), gdzie można było wcześniej doświadczyć spadku płynności gry.
  • Rozgrywka:
    – Wszystkie nowe elementy Edycji Rozszerzonej są kompatybilne ze starymi zapisanymi stanami gry (w niektórych przypadkach mogą działać po załadowaniu nowej lokacji).
    – Podczas walki z Golemem nie będzie już dochodziło do sytuacji, w której gracz zostaje rażony piorunem będąc poza obszarem rażenia ograniczonym pylonami.
    – Animacje postaci podczas walki w Domu Nocy zostały poprawione.
    – Podczas finalnej rozmowy z Azarem w Katakumbach nie będzie już dochodziło do sytuacji, w której po ściemnieniu gra się zacinała.
    – Gra nie będzie już zwalniać drastycznie, gdy gracz przekroczy pewien poziom upicia się podczas przyjęcia u Shani i zostanie wyrzucony na ulicę.
    – Alchemik w manufakturze nie będzie już wielokrotnie brał Czerwonej Rudy Meteorytu.
    – Czas w grze podczas gry w kościanego pokera będzie zatrzymany.
    – Poprawki błędów stylistycznych i gramatycznych w niektórych dialogach.
    – Poprawki do wielu pomniejszych błędów w rozgrywce.
  • Zadania:
    – Zapisane stany gry z wersji 1.3 i wcześniejszych w niektórych przypadkach mogą powodować nieprzewidziane rezultaty w funkcjonowaniu niektórych zadań, jeśli zostaną uruchomione w Edycji Rozszerzonej. W związku z tym zaleca się rozpoczęcie gry od nowa.
    – Gracz powinien bez problem ukończyć „Kościany poker: nowicjusz” w Akcie III.
    – Shani nie powinna już znikać podczas prowadzenia jej do bram Wyzimy w Akcie I, jeśli gracz wejdzie do innej lokacji.
    – Po rozprawieniu się z Bestią nie spotkamy już Kalksteina w zajeździe w Akcie I.
    Zoltan będzie już zawsze poprawnie towarzyszył Geraltowi podczas szturmowania barykady w Akcie V.
    – Murarz Harn będzie się trzymał z daleka od Skolopendromorfów dzięki czemu nie będzie problemu z wykonaniem zadania „Drobne utrapienia”.
    – Zaginione dziecko w jaskini na bagnach nie powinno już znikać, jeśli gracz porozmawia ceglarzami przetrzymywanymi w jaskini, a nie porozmawia z dzieckiem i opuści lokację.
    – Wiele drobnych poprawek do różnych zadań.
  • Grafika:
    Utopce powinny mieć już głowy w rzucanych cieniach i używając Eliksiru De Vries.
    – Poprawiony shader na drzewach.
    – Martwe ciała i broń zabitych bandytów Salamandry w Bazie Salamandry w Akcie III nie będą lewitować już w powietrzu.
    – Przedmioty wyrzucone w pobliżu wody nie będą lewitować w powietrzu.
    – Pasek ładowania ciosów specjalnych i wzmocnień znaków nie będzie widoczny po ich użyciu w specyficznych przypadkach.
    – Wiele kosmetycznych poprawek dotyczących obiektów na rożnych lokacjach.
  • Edytor Przygód:
    – Wyeliminowano wiele przyczyn niestabilności Edytora – narzędzie powinien pracować teraz o wiele stabilniej.
    – Edytor animacji wirtualnych działa już bez problemu.
    – Zasoby nie będą pokazywały się zduplikowane po odzyskaniu danych w przypadku nagłego zakończenia pracy programu.
    – Wiele drobnych poprawek w funkcjonalności poszczególnych elementów.

Patch ten nie wymaga poprzednich poprawek.

Instalacja Edytuj

  • Uruchom system Windows® XP/Vista.
  • Zamknij pozostałe aplikacje. Włóż płytę z grą Wiedźmin Edycja Rozszerzona do napędu DVD.
  • Jeśli opcja autoodtwarzania jest aktywna, instalacja rozpocznie się automatycznie.
  • Jeśli opcja autoodtwarzania jest nieaktywna, wciśnij przycisk z logo Windows® + R, aby otworzyć okno dialogowe „Uruchom”.
  • Wpisz D:\Autorun i kliknij przycisk OK. Uwaga: Jeśli napęd CD lub DVD oznaczony jest literą inną niż „D”, należy użyć odpowiedniej litery.
  • Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby zakończyć instalację gry Wiedźmin Edycja Rozszerzona.
  • Gra zostanie uruchomiona automatycznie po zakończeniu instalacji.
  • Instalacja DirectX®: Gra Wiedźmin na płycie DVD–ROM wymaga zainstalowanego pakietu DirectX® w wersji 9.0c lub wyższej. Jeśli nie posiadasz zainstalowanego pakietu DirectX® w wersji 9.0c lub wyższej, instalacja odpowiedniej wersji rozpocznie się automatycznie.
  • UWAGA: w trybie „Łatwej instalacji” domyślnie instalowana jest całość dodatkowej zawartości Edycji Rozszerzonej:

– głosy postaci w 9 wersjach językowych; – przygoda „Cena neutralności” z głosami w 9 wersjach językowych; – przygoda „Efekt uboczny” z głosami w 9 wersjach językowych; – D'jinni Adventure Editor v 1.4. Aby zainstalować wybrane elementy, należy wybrać opcję „Własnej instalacji”.