Fandom

Wiedźmińska Wiki

Pegaz

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pegaz – koń Jaskra, na którym poeta, między innymi, udał się do Brokilonu, na spotkanie z Geraltem. Ma skarogniadą maść i łagodne usposobienie.

Jar był mroczny i wilgotny, mokra glina i zalegający ją dywan przegniłych liści tłumiły stuk kopyt skarogniadego wałacha, ochrzczonego przez poetę Pegazem. Pegaz kroczył powoli, zwiesiwszy łeb. Był to jeden z tych nielicznych koni, którym zawsze jest wszystko jedno. (...) Poeta zatrzymał konia. Rozejrzał się uważnie, ale niczego nie dostrzegł. (...)
– No, komiku (...). Naprzód.
Pegaz uniósł nieco łeb i pytająco postawił obwisłe zwykle uszy.
– Dobrze słyszałeś. Naprzód.
Wałach z ociąganiem ruszył, pod kopytami zamlaskało bagno. (...) Kilka kroków przed nimi poderwała się z furkotem i kwakiem kaczka, sprawiając, że serce trubadura na moment wstrzymało pracę (...). Pegaz nie przejął się kaczką w ogóle.

Czas pogardy

– (...) Popędź no tego opasłego wałacha, Jaskier.
– Mój rumak nazywa się Pegaz.
– Jakżeby inaczej.

Chrzest ognia

Najpierw odbiła Pegaza. Wałach poety lekceważył szturchające jego boki słomiane łapcie, bimbał sobie na ponaglające krzyki niewprawnego jeźdźca i ani myślał cwałować, biegł przez brzezinę ospale, leniwie i wolno. Chłopina został znacznie z tylu za resztą koniokradów. Gdy usłyszał i zobaczył za plecami Milvę, bez zastanowienia zeskoczył i dał drapaka w chaszcze, oburącz podtrzymując gacie. Milva nie ścigała go, przemogła wrącą w niej żądzę ciężkiego mordobicia. Wskoczyła na siodło, z biegu, ostro, aż zabrzęczały struny lutni przytroczonej do juków. Obeznana z końmi, zdołała zmusić wałacha do galopu. Czy też raczej do ociężałego chodu, który Pegaz uważał za galop.
Chrzest ognia

Więcej w Fandom

Losowa wiki