FANDOM

Gówno i kapusta zawsze w parze idą (...) Jedno popędza drugie. Perpetuum mobile.Mądrości Percivala Schuttenbacha[1]
Percival Schuttenbachgnom, jeden z towarzyszy Zoltana Chivaya, znany był również jako metalurg, technik (zawód ten to gnomia specjalność) oraz jubiler.

Historia Edytuj

Podczas podróży zaprzyjaźnił się z Jaskrem, dzięki wspólnym zainteresowaniom takim jak karty i muzyka. W tej pierwszej dziedzinie często oszukiwał, co narażało go na wyzwiska i ciosy drewnianą pałką ze strony swych kompanów. Podczas wojny z Nilfgaardem, temerskie wojska zamierzały wcielić go do Ochotniczego Hufca Mahakamskiego myląc go z krasnoludem. Percival wymigał się jednak ze służby, argumentując się pacyfistycznymi regułami jego religii (sam prawdopodobnie był ateistą).

Po zakończeniu wojny z Nilfgaardem odtworzył zakład jubilerski w Novigradzie, w którym jako żywą reklamę wykorzystywał papugę Feldmarszałka Dudę.

W niekanonicznym opowiadaniu Coś się kończy, coś się zaczyna nieznany gnom, twierdzący że nazywa się Schuttenbach był jednym z gości na weselu Geralta i Yennefer.

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje polski zespół folkmetalowy o nazwie Percival Schuttenbach. Nazwa pochodzi od owego gnoma. Zespół ten uczestniczył w tworzeniu ścieżki dźwiękowej do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
  • W grze Wiedźmin 3 Dziki Gon swój zakład przenosi do Mahakamu z powodu prześladowań rasowych.