Fandom

Wiedźmińska Wiki

Percival Schuttenbach

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Percival Schuttenbach - gnom, jeden z towarzyszy Zoltana Chivaya pojawiający się w tomie Chrzest ognia. Ustępuje swym krasnoludzkim towarzyszom siłą, znacznie jednak przewyższa ich swoją zwinnością i wyczulonymi zmysłami. Przymioty te czyniły z niego doskonałego zwiadowcę potrafiącego wyczuć jedzenie na długi dystans (w tym zresztą miał szczególny talent). Schuttenbach znany był również jako świetny metalurg, technik (zawód ten to gnomia specjalność) oraz jubiler.

Podczas podróży zaprzyjaźnił się z Jaskrem, dzięki wspólnym zainteresowaniom takim jak karty i muzyka. W tej pierwszej dziedzinie często oszukiwał, co narażało go na wyzwiska i ciosy drewnianą pałką ze strony swych kompanów. Podczas wojny z Nilfgaardem temerskie wojska zamierzały wcielić go do Ochotniczego Hufca Mahakamskiego myląc go z krasnoludem. Percival wymigał się jednak ze służby, argumentując się pacyfistycznymi regułami jego religii (sam prawdopodobnie był ateistą). Po zakończeniu wojny z Nilfgaardem odtworzył zakład jubilerski w Novigradzie, w którym jako żywą reklamę wykorzystywał papugę Feldmarszałka Dudę.

W (niekanonicznym) opowiadaniu Coś się kończy, coś się zaczyna nieznany gnom, twierdzący że nazywa się Schuttenbach był jednym z gości na weselu Geralta i Yennefer.

A to reszta mojej kompanii. Munro Bruys, Yazon Varda, Caleb Stratton, Figgis Merluzzo i Percival Schuttenbach. (...)
Spod mokrego kaptura, miast skołtunionej brody, wyzierał długi i spiczasty nos, niezawodnie określający przynależność posiadacza do starej i szlachetnej rasy gnomów.

Chrzest ognia

Przewodnikiem był zwykle Percival Schuttenbach, długonosy gnom. Ustępując krasnoludom wzrostem i siłą, dorównywał im wytrzymałością, a zwinnością znacznie przewyższał. W marszu nieustannie kluczył, szperał po krzakach, wysforowywał się do przodu i znikał, po czym objawiał się nagle i nerwowymi, małpimi gestami dawał z daleka znak, że wszystko w porządku, można iść dalej.
Chrzest ognia

Percival jest z zawodu szlifierzem kamieni, chce założyć własny warsztat.
Chrzest ognia

– Gnom? O, ten ma się dobrze. Chytrek, od zaciągu się wykręcił, jakimiś prastarymi gnomimi prawami się zasłaniając, niby że mu religia wojować zabrania. I udało mu się, choć wszyscy przecie wiedzieli, że on cały panteon bogów i bogiń oddałby za marynowanego śledzia. Teraz ma warsztat jubilerski w Novigradzie. Wiesz, odkupił ode mnie papugę, Feldmarszałka Dudę, i zrobił z ptaka żywą reklamę, wyuczywszy wołać: "Brrrylanty, brrylanty". I wyobraź sobie, to działa. Gnom ma klienteli od cholery, pełne ręce roboty i nabitą kasę.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje polski zespół folkmetalowy o nazwie Percival Schuttenbach. Nazwa prawdopodobnie pochodzi od owego gnoma. Zespół ten uczestniczył w tworzeniu ścieżki dźwiękowej do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
  • W grze Wiedźmin 3 Dziki Gon swój zakład przenosi do Mahakamu z powodu prześladowań rasowych.

Więcej w Fandom

Losowa wiki