FANDOM

Pies – zazwyczaj neutralne zwierzę, występujące w serii gier Wiedźmin.

Wiedźmin

Bestiary Dog full

Pies w grze Wiedźmin

Występujące w grze psy są nastawione pokojowo, z wyjątkiem żyjących na Podgrodziu wściekłych psów, które po zbliżeniu zamieniają się w barghesty.

Psy pojawiające się w grze są jedną z największych występujących w Wiedźminie tajemnic. Dziwne zachowanie psa Oda można wytłumaczyć obecnością niepokojących go echinopsów, a podświetlanie się jego budy jako „obiektu aktywnego” występowaniem w różnych miejscach wielu podobnych obiektów.

Prawdziwą nierozwikłaną zagadką jest natomiast „Ciekawski pies” pojawiający się wyłącznie przy pierwszej wizycie na bagnach i towarzyszący Geraltowi podczas jego wędrówki do czasu użycia ogniska, zmiany lokalizacji lub jego śmierci spowodowanej przez zamieszkujące bagna potwory albo gracza. Po otrzymaniu sefiry od Vaski pies się oddala i znika.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Większość psów w Dzikim Gonie jest udomowiona i spokojna, nie reaguje agresywnie na wiedźmina, Jednak część po utracie właścicieli na wojnie zdziczała, co zaowocowało wrogim nastawieniem do ludzi.

Z reguły trzymają się w stadach i wybierają do zaatakowania pojedyncze ofiary, zwłaszcza jeśli wykazują jakiekolwiek słabości w postaci choroby lub wieku. Jeżeli psy zostaną zapędzone w kozi róg, będą się bronić niezależnie od napastnika.

Galeria