Fandom

Wiedźmińska Wiki

Pies

3829stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pies – zazwyczaj neutralne zwierzę, występujące w serii gier Wiedźmin.

W grze komputerowej Wiedźmin Edytuj

Wpis w bestiariuszu Edytuj

Kto twierdzi, że pies jest najlepszym przyjacielem człowieka, ten chyba nigdy nie oswoił wywerny.
— Anonimowy druid

Bestiary Dog full.png

Pies w grze Wiedźmin

Występujące w grze psy są nastawione pokojowo, z wyjątkiem występujących na podgrodziu wściekłych psów które, po zbliżeniu zamieniają się w barghesty.

Psy pojawiające się w grze są jedną z największych występujących w Wiedźminie tajemnic. O ile dziwne zachowanie psa Oda można wytłumaczyć obecnością niepokojących go echinopsów, a podświetlanie się jego budy jako „obiektu aktwnego” nie dziwi ponieważ występuje w różnych miejscach takich obiektów więcej, wzbudziło to ciekawość graczy.

Prawdziwą nierozwikłaną zagadką jest natomiast „Ciekawski pies” pojawiający się wyłącznie przy pierwszej wizycie na bagnach i towarzyszący Geraltowi podczas jego wędrówki do czasu użycia ogniska, zmiany lokalizacji lub jego śmierci spowodowanej czy to przez zamieszkujące bagna potwory czy przez gracza. Po otrzymaniu sefiry od Vaski pies się oddala i znika.

W Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Większość psów w Dzikim Gonie jest udomowiona i spokojna, nie reaguje agresywnie na wiedźmina. Jednak istnieje część zdziczałych psów, które podczas wojny połączyły się w stada, atakując i zabijając ludzi w lasach, łąkach.

Z reguły trzymają się w stadach i wybierają do zaatakowania pojedyncze ofiary. Zwłaszcza jeśli ta osoba wykazuje jakiekolwiek słabości w postaci choroby lub wieku. Jeżeli psy zostaną zapędzone w kozi róg, będą się bronić niezależnie od napastnika.

Wpis w bestiariuszu Edytuj

Pies to niby najlepszy przyjaciel człowieka... Ale w tych parszywych czasach nawet przyjaciołom nie wolno ufać.
Alfred Pankratz, żebrak z Novigradu
Niektórzy mówią, że pies to zwierciadło człowieka. Dobrze traktowany odwdzięczy się wiernością i ufnością, źle zaś —odpłaci pięknym za nadobne, na krzyk odpowie warknięciem, na kopnięcie ugryzieniem. A że złych ludzi jest aż nadto, nie brakuje też złych psów. Szczególnie groźne są zdziczałe kundle, które zupełnie już zatraciły szacunek dla człowieka, rozsmakowały się w krwi i padlinie.

Psy atakują zwykle w sforach, najchętniej pojedyncze osoby, szczególnie takie, u których wyczują jakąś słabość. Dlatego ofiarami psów padają najczęściej dzieci, pijacy, ludzie starzy bądź kalecy. Przyparte do muru, psy potrafią jednak zacięcie Się bronić, kąsając i szarpiąc.

– Lista stworów, którym można by przypisać ten wyczyn, jest dość długa. Otwiera ją stado zdziczałych psów, plagi dość zwykłej w wojennych czasach. Nie wyobrażacie sobie, do czego są zdolne takie psy. Połowa ofiar przypisywanych chaotycznym potworom idzie w rzeczywistości na konto stad zdziczałych podwórzowych burków.
Chrzest ognia

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki