FANDOM

Opisy z książek i gier

Wiedźmin Edytuj

Wpis w bestiariuszu Edytuj

Kto twierdzi, że pies jest najlepszym przyjacielem człowieka, ten chyba nigdy nie oswoił wywerny.
— Anonimowy druid

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Wpis w bestiariuszu Edytuj

Pies to niby najlepszy przyjaciel człowieka... Ale w tych parszywych czasach nawet przyjaciołom nie wolno ufać.
Alfred Pankratz, żebrak z Novigradu
Niektórzy mówią, że pies to zwierciadło człowieka. Dobrze traktowany odwdzięczy się wiernością i ufnością, źle zaś —odpłaci pięknym za nadobne, na krzyk odpowie warknięciem, na kopnięcie ugryzieniem. A że złych ludzi jest aż nadto, nie brakuje też złych psów. Szczególnie groźne są zdziczałe kundle, które zupełnie już zatraciły szacunek dla człowieka, rozsmakowały się w krwi i padlinie.

Psy atakują zwykle w sforach, najchętniej pojedyncze osoby, szczególnie takie, u których wyczują jakąś słabość. Dlatego ofiarami psów padają najczęściej dzieci, pijacy, ludzie starzy bądź kalecy. Przyparte do muru, psy potrafią jednak zacięcie Się bronić, kąsając i szarpiąc.

– Lista stworów, którym można by przypisać ten wyczyn, jest dość długa. Otwiera ją stado zdziczałych psów, plagi dość zwykłej w wojennych czasach. Nie wyobrażacie sobie, do czego są zdolne takie psy. Połowa ofiar przypisywanych chaotycznym potworom idzie w rzeczywistości na konto stad zdziczałych podwórzowych burków.
Chrzest ognia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki