Fandom

Wiedźmińska Wiki

Południca

3732strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Poludnica.jpg

Południca w grze Wiedźmin

Południca (żytnia, rżana baba, baba o żelaznych zębach) – według wierzeń słowiańskich złośliwy i morderczy demon, polujący na tych, którzy niebacznie w samo południe przebywali w polu. Zabijał dorosłych (np. kosiarzy czy oraczy pracujących w pełnym słońcu) oraz porywał dzieci bawiące się na skraju pola. Niekiedy zadowalał się pozbawieniem ofiary na jakiś czas przytomności lub zesłaniem potężnego bólu głowy. Przedstawiano go pod postacią odzianej na biało kobiety o surowej bladej twarzy. Jeśli w bezwietrzny dzień łany zboża nagle zaczynały falować to było jasne, że południca jest tuż tuż. Szczególnie lubiła przebywać wśród łanów łubinu. Nie było przeciw niej obrony – należało po prostu w okolicy południa unikać przebywania na polu, a już szczególnie drzemki na polu. Śpiący był bowiem szczególnie pożądaną ofiarą. Południca nie lubiła cienia, więc dobrze było przesiedzieć południe w cieniu drzew – tam demon nie miał dostępu.

W Sadze Wiedźmińskiej brak informacji na temat Południc, niemniej jednak autorzy gry Wiedźmin postanowili ją umieścić zapewne mając na uwadze, że idealnie pasuje do słowiańskiego klimatu Neverlandu. Pojawia się ona na polach we wsi Odmęty. Można ją także spotkać w jednej z misji pobocznych w Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdzie przedstawiana jest jako duch kobiety powieszonej w studni oraz w innej misji w której została przedstawiona jako "Biała Dama".

Walka Edytuj

Do walki z Południcą najlepiej zaopatrzyć się w srebrny miecz i atakować stylem szybkim. Dobrze jest także użyć oleju przeciw upiorom, który będzie jej zadawać dodatkowe obrażenia. Znakami, które najmocniej uszkadzają ducha są Igni oraz Aard.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki