FANDOM

Pogrom Rivijski Pogrom Rivijski
Anonim, według relacji naocznych świadków

"Tuż po zakończeniu wojny nastroje wśród ludności Rivii były minorowe. Wszystkich dotknęła bieda i każdy miał wrażenie, że królowie i możnowładcy podczas rokowań pokojowych zdradzili, nie biorąc odwetu na Nilfgaardzie. Trzeba było znaleźć kozła ofiarnego i jak zwykle padło na odmieńców - nieludzi i czarownice.

Doszło do prowokacji. Rozwścieczony tłum wyszedł na ulice. Hołota nie przepuściła nikomu, kto wydawał się inny. Jednako mordowano krasnoludów, elfy i oskarżonych o czary. Przy okazji, jak to bywa w takich wypadkach, załatwiano porachunki, plądrowano i gwałcono. Ze wstydem przyznaje, ze niewielu miało dosyć odwagi, by stanąć w obronie prześladowanych. Pośród sprawiedliwych znalazł się słynny Geralt z Rivii, który chronił swoich przyjaciół i zginął przebity widłami. Ofiar byłoby więcej, gdyby nie pamiętna interwencja Triss Merigold. Czarodziejka zesłała na tłum potężne gradobicie. Dopiero ten potężny czar powstrzymał zamieszki. Co stało się z ciałem Geralta z Rivii i tych, którzy stanęli u jego boku, tego nie wiem."

Historia pogromu dokonanego na nieludziach w Rivii w 1268 roku, w czasie które zginął słynny Geralt z Rivii.

Dziennik Edytuj

Postacie: Geralt z Rivii

Cena Edytuj

 Kupno Sprzedaż 
50 złoty  10 złoty 

Lokacje Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki