Fandom

Wiedźmińska Wiki

Pogrom Rivijski

3741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pogrom Rivijski Pogrom Rivijski
Anonim, według relacji naocznych świadków

"Tuż po zakończeniu wojny nastroje wśród ludności Rivii były minorowe. Wszystkich dotknęła bieda i każdy miał wrażenie, że królowie i możnowładcy podczas rokowań pokojowych zdradzili, nie biorąc odwetu na Nilfgaardzie. Trzeba było znaleźć kozła ofiarnego i jak zwykle padło na odmieńców - nieludzi i czarownice.

Doszło do prowokacji. Rozwścieczony tłum wyszedł na ulice. Hołota nie przepuściła nikomu, kto wydawał się inny. Jednako mordowano krasnoludów, elfy i oskarżonych o czary. Przy okazji, jak to bywa w takich wypadkach, załatwiano porachunki, plądrowano i gwałcono. Ze wstydem przyznaje, ze niewielu miało dosyć odwagi, by stanąć w obronie prześladowanych. Pośród sprawiedliwych znalazł się słynny Geralt z Rivii, który chronił swoich przyjaciół i zginął przebity widłami. Ofiar byłoby więcej, gdyby nie pamiętna interwencja Triss Merigold. Czarodziejka zesłała na tłum potężne gradobicie. Dopiero ten potężny czar powstrzymał zamieszki. Co stało się z ciałem Geralta z Rivii i tych, którzy stanęli u jego boku, tego nie wiem."

Historia pogromu dokonanego na nieludziach w Rivii w 1268 roku, w czasie które zginął słynny Geralt z Rivii.

Dziennik Edytuj

Postacie: Geralt z Rivii

Cena Edytuj

 Kupno Sprzedaż 
50 złoty  10 złoty 

Lokacje Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki