FANDOM

Pomerol - zamek wzniesiony na szczycie wzgórza, otoczony barbakanem, u jego podnóży wije się rzeka Blessure i uprawiane są winorośla. Zamek położony jest w Toussaint, nad opuszczoną kopalnią łupku. Zarządcą winnicy Pomerol, w której powstaje Côte-de-Blessure, jest Alcides Fierabras.

– Ten drugi to kto?
– Winnica Pomerol. Ich wino, Côte-de-Blessure, właśnie pijemy.
Malatesta, rządca winnicy Vermentino, dostrzegł ich, pomachał ręką, zbliżył się, prowadząc towarzysza, osobnika z czarnymi wąsikami i bujną czarną brodą, przystającą bardziej zbójcy niż urzędnikowi.
– Panowie pozwolą – przedstawił brodacza Malatesta – pan Alcides Fierabras, rządca winnicy Pomerol.

Pani Jeziora

Około południa ujrzeli winnice, łagodnie padające ku Blessure stoki wzgórz, zjerzone szczecinką równo przyciętej winorośli, teraz pokracznej i żałośnie gołej. Na szczycie najwyższego wzgórza, smagane wiatrem, biły w niebo wieże, gruby donżon i barbakan zamku Pomerol.
Pani Jeziora

Zamki Pomerol i Zurbarrán stały nad dawną kopalnią łupku. Roiło się tu od sztolni i dziur, wystarczyła chwila nieuwagi, by spocząć na dnie którejś ze skomplikowanym złamaniem.
Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki