Fandom

Wiedźmińska Wiki

Pontar

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Mapa pontar.JPG

Mapa pokazująca rzekę Pontar (wersja z dnia 29.06.2006)

Pontar — rzeka płynąca na granicy Redanii i Temerii oraz Aedirn i Kaedwen. Jest jedną z najdłuższych rzek na Północy. W górnym biegu niegdyś leżało Loc Muinne. W lasach nad rzeką można było spotkać Scoia'tael. Nad Pontarem leży twierdza Hagge. W pewnym odcinku rozgałęzia się na dwie odnogi, między którymi istniało kiedyś państwo Emblonia, rozdzielone później między Redanię i Temerię. Jedna z tych odnóg to Embla.

Główne dopływy:

Pontar-0.jpg

Statek króla Demawenda na rzece Pontar

Miasta i twierdze leżące nad rzeką:

Napisane jest: Foltest, król, pan Temerii, Pontaru i Mahakamu.
Ostatnie życzenie

Granica pomiędzy Redanią a Temerią przebiega środkiem nurtu Pontaru.
Krew elfów

Nilfgardczycy przeszli przez Dol Angra (...) Stłamsili Lyrię, we cztery dni doszli do Aldersbergu. (...)Nynie chyżo idą na północ, spychają wojska Aedrin ku Dolinie Pontaru i ku Dol Blathana. Idą ku nam, ku Kaedwen.
Krew elfów

Tu jest Temeria. (...) Tu jest Wyzima. (...) Tu w dolinie Pontar, leży księstwo Ellander.
Krew elfów

Był w drodze od dwóch dni. Rozkaz królewski i poczta dopadły go w Hagge, gdzie wypoczywał po powrocie z Tretogoru. Opuścił twierdzę nocą, galopując gościńcem wzdłuż lewego brzegu Pontaru, przekroczył granicę z Temerią przed świtem, a teraz, w południe następnego dnia, był już nad brzegiem Ismeny.
Czas pogardy

- Gdy będziesz w lasach nad Pontarem, uważaj. Widziano tam Wiewiórki. A i zwykłych zbójów nie brakuje w tamtych okolicach.
Czas pogardy

Tu oto widzimy Geoffreya Moncka wyruszającego w górę Pontaru, wtedy jeszcze zwanego Aevon y Pont ar Gwennelen, Rzeką Alabastrowych Mostów. Monck płynął do Loc Muinne, aby skłonić tamtejsze elfy do przyjęcia grupy dzieci, Źródeł, które miały być szkolone przez elfich magów.
Czas pogardy

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Kiedyś rzeka ta była nazywana Aevon y Pont ar Gwennelen, Rzeką Alabastrowych Mostów.
  • "Kto kontroluje Dolinę Pontaru, kontroluje Północ" - przysłowie.

GaleriaEdytuj

1.png

Pontar na mapie gry The Witcher.

Więcej w Fandom

Losowa wiki