FANDOM

Opisy z książek i gier

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Powiedzieć, że poroniec jest obrzydliwy, to jakby stwierdzić, że gówno nie jest szczególnie smaczne. Niby się zgadza, ale całej prawdy nie oddaje.
—Lambert, wiedźmin ze Szkoły Wilka

Poroniec jest najbardziej bodaj odpychającym potworem, z jakim przychodzi się mierzyć wiedźminom. Powstały z martwego, niechcianego dziecka, którego następnie nie pochowano w należyty sposób, wygląda jak nadgniły noworodek. zdeformowany przepełniającą jego ciało nienawiścią, strachem i złością. Ten ohydny potwór żeruje zwykle na ciężarnych kobietach, które powoli doprowadza do śmierci.

Poroniec z ukrycia wychodzi nocami, czając się w pobliżu posłania ciężarnej i absorbując siły witalne jej i nienarodzonego jeszcze dziecka. Efektem tego są najpierw niespokojny sen, następnie gorączka i majaki. Po kilku nocach wycieńczoną i pozbawioną możliwości obrony ofiarę stwór atakuje bezpośrednio, wgryzając się w jej szyję i wysysając jej krew.

Poroniec ma około półtorej stopy wzrostu, lecz w momencie zagrożenia. jeśli jest odpowiednio najedzony i silny, potrafi gwałtownie urosnąć i zmienić kształt. Jest wówczas o wiele bardziej niebezpieczny i nie stroni od fizycznego starcia, kąsając oraz atakując ostrymi pazurami.

Istnieje możliwość zdjęcia klątwy ciążącej nad porońcem. Wówczas przemienia się on w kłobuka - opiekuńczego ducha domostwa, przyjaznego wobec jego mieszkańców.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki