Fandom

Wiedźmińska Wiki

Próba Medalionu

3830stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Próba Medalionu – jedna z prób wiedźmińskich której celem była aktywacja kręgu żywiołów i tym samym – aktywacja i zarazem nasączanie mocami wszystkich czterech żywiołów medalionu cechowego, zapalając pochodnię, kładąc go na kamiennym ołtarz. Jednak aby tego dokonać, trzeba było przejść przez jaskinię z cyklopem oraz minąć trzy, kamienne trolle. Występuje tylko w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Wykonywana była ona w grupach. Jej treść głosi, że „Ten, kto cały z medalionem wróci, dowiedzie, że jest go godzien i na szlak wstąpić może”. Zostaje ona wspominana w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w rozmowie z Lambertem w trakcie wykonywania zadania Ostatnia próba w drodze do Kręgu Żywiołów, aby napełniając filakterium Cirilli, w ramach głównego wątku fabularnego oraz misji Najbrzydszy człowiek na świecie.

W trakcie owej próby Lambert był jednym z dwóch w jego grupie, którzy przeżyli, napotykając w trakcie jej trwania na niezwykle silnego cyklopa w jego leżu w pieczarze, za którą znajdował się Krąg Żywiołów – Starego Grota (którego w trakcie wyprawy na zlecenie Yennefer i przy wsparciu Geralta z Rivii, mógł pomścić poległych towarzyszy).

Ciekawostki Edytuj

  • Jednym z tych, którzy zginęli podczas tej próby, był m.in. Wolter – chłopak z blizną na brodzie z grupy Lamberta, drugi, niewymieniony z imienia najprawdopodobniej utopił się w jeziorze (dzięki czemu w późniejszym czasie grupa Mglaków, przejęła jego wygląd i głos do mamienia wędrowców, którym mógł być m.in. Biały Wilk oraz sam Lambert.
  • W trakcie wykonywania próby Geralt użył Znaku Aksji na jednym (i zarazem jedynym) trollu, który go wtedy zaczepił.

Więcej w Fandom

Losowa wiki