FANDOM

Prawodotronu

Miniaturka przygody pokazywana w momencie kliknięcia na jej tytuł w menu do uruchamiania przygód.

Prawo do Tronu (ang. Right to the Throne) - przygoda do gry komputerowej Wiedźmin, stworzona przez Piotra "Petterosa" Jóźwiaka we współpracy z grupą modderską Ifrit.

Opis

Przejście przygody zajmuje około jednej godziny. Jest dostępna w języku polskim oraz angielskim. Przygoda charakteryzuje się pierwszeństwem płynności akcji, zwięzłymi dialogami, niewielką liczbą cut-scenek, historią opowiedzianą głównie przez wydarzenia, niemalże całkowitym brakiem wpisów do dziennika (pojawiają się tylko informacje o zadaniach, jeden wpis w glosariuszu o Zakonie Płonącej Róży i w dziale o "Postaciach" karty seksu) oraz brakiem dubbingu. Soundtrack "Prawa do Tronu" został całkowicie stworzony przez grupę Ifrit, podobnie jak 3 nowe karty seksu, pozyskiwane jako nagroda od elfki Yen, jedna z nagród od elfki Vanilii oraz od Triss Merigold na zakończenie przygody. W przygodzie działa Scabbard Mod, dodający pochwy do miecza. Do przygody jest dołączony poradnik napisany przez P. Józwiaka, K. Justyńskiego, P. Maksa i B. Pietraszuka (opublikowany 5 sierpnia 2010). Akcję przygody osadzono w całości na Podgrodziu z rozdziału I z gry "Wiedzmin", Geralt zaś rozpoczyna grę w ostrokole przy zajezdzie. Do wykonania czeka na niego jedno zadanie główne "Upiory" i 8 zadań pobocznych.

Pozycja startowa gracza

Geralt rozpoczyna przygodę przed zajazdem; otrzymuje do rozdzielenia 35 talentów brązowych i 10 srebrnych; posiada 110 orenów, dwa wiedźmińskie miecze stalowe, wiedźmiński miecz srebrny, temerski sztylet żelazny, wyśmienitą kurtkę skórzaną oraz eliksiry puszczyk (3), jaskółka (3), kot (2), biały miód (2) grom, a oprócz tego chleb (5), krzesiwa (3). W nawiasach podano liczbę przedmiotów.

Fabuła

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu. Fabuła przedstawia się w sposób następujący: w lecie 1229 roku Geralt dociera na Podgrodzie w Temerii, żeby spotkać się z królem Foltestem, jednak bramy do Wyzimy są zamknięte. Przybywszy do zajazdu zostaje napadnięty przez bandytę Mihela, po którego zabiciu wyrusza do dowódcy miejscowej straży - Karela. Ten nie jest zainteresowany jego sprawą, ale oferuje mu zlecenie wybicia gromady upiorów z krypty. Po odebraniu zapłaty Triss Merigold nieoczekiwanie zjawia się na Podgrodziu i wyjaśnia Geraltowi, że tajemniczy mag przywołuje upiory, siejąc chaos w Temerii. Niedługo potem wiedźmin zostaje zaczepiony przez małego chłopca, który prosi go o pomoc w odparciu najazdu duchów na wioskę rybacką. Sprawcą ich przywołania okazuje się być żebrak, którego Geralt i Triss doganiają w jaskini wampirów niedaleko mostu. Żebrak przyznaje się, że jest uczniem niejakiego Nobilitesa, po czym usiłuje zamordować parę bohaterów, ale nie udaje mu się to i ginie - wówczas z teleportu wyłania się trójosobowa grupa złoczyńców, w tym duch Mihela. Ich atak również kończy się klęską, a Triss i wiedźmin przenoszą się za pomocą portalu do kryjówki Nobilitesa. Po przedarciu się przez zastępy widm stają twarzą w twarz z nekromantą, który przedstawia się jako wygnany w dawnych latach przyrodni brat Foltesta, po czym teleportuje siebie i ich na Podgrodzie w miejsce, gdzie rezyduje król Foltest i jego oddział żołnierzy. Władca potwierdza swoje pokrewieństwo z Nobilitesem, jednak nie uważa go za prawowitego następcę tronu. W owej konfrontacji Geralt musi dokonac wyboru: albo wyrazi poparcie dla Nobilitesa lub Foltesta. Gdy pomoże Nobilitesowi, wówczas ten zasiądzie na tronie, gdyż Foltest i jego żołnierze zginą w bitwie, w przeciwnym wypadku monarcha pozostanie ten sam, a w Temerii znów zapanuje spokój.

Wersje

W wersji 1.2. przygoda doczekała się licznych zmian, takich jak: dodanie angielskiej lokalizacji, soundtracku Damiana Andrzejczuka, kart seksu Yen, Vanilli i Triss Merigold, poradnika, zadania pobocznego "Wszystko na sprzedaż", nowych dekoracji wnętrza karczmy, jaskini wilków i Podgrodzia, minimapy, zmiany w modelu postaci Pan Wilków oraz zwiększono liczbę odzywek NPC-ów z 21 do 68. Pięciu postaciom dodano imiona: awanturnikowi (Biezuj), dowódcy straży (Karel), hazardziście (Cibor), karczmarce (Frantiska) i zielarce (Nieradka). Poprawiono grywalność poprzez podszlifowanie misji i rozmów, dużo mniej znaczących błędów fabularno-językowo-technicznych i kilka elementów grafiki dwuwymiarowej. W handlu z postaciami Geralt mół od tej wersji kupic więcej przedmiotów, dodatkowo w zadaniu "Driada" zmieniły się nagrody, a walka z Biezujem odbywała się już na pięści, a nie na miecze.

Soundtrack

11 poniższych utworów muzycznych skomponował Damian "Srogyy" Andrzejczuk. Są to:

  1. Right to the Throne (Prawo do Tronu)
  2. Nocturnal Peace (Nocny Pokój)
  3. Buskers in the Inn (Grajkowie w Tawernie)
  4. Wolves Lair (Kryjówka Wilków)
  5. Int the Crypt (W Krypcie)
  6. Mysterious Mage (Tajemniczy Mag)
  7. Welcome, Witcher (Witaj, Wiedzminie)
  8. On the Edge (Na Krawędzi)
  9. Clash (Starcie)
  10. Towards the End (W Kierunku Końca)
  11. Trailer Score (Trailer)

Błędy

  • Cut-scenka z wejściem Triss i Geralta do jaskini i zaatakowaniem ich przez bandziora z dwoma sztyletami pojawia się nawet wtedy, gdy Geralt jeszcze nie spotkał Triss po wykonaniu zadania "Upiory", co więcej - czerwone oznaczenie miejsca w jaskini, gdzie uciekł żebrak, również występuje, chociaż ten NPC przybywa tu dopiero po zabiciu upiorów z wioski.
  • Gdy Geralt wchodzi i wychodzi do jakiejś lokacji, eliksiry wypadają mu na ziemię i pojawia się napis "Otrzymano: Wiedzmiński miecz stalowy", niezależnie od tego, czy Geralt takowy posiada, czy nie.
  • Ikony niektórych przedmiotów fabularnych rozmazują się w panelu ekwipunku (jest to błąd czysto graficzny).
  • Po przeczytaniu książki o Temerii, zakupionej u Adama w zajeździe, pojawia się wpis o Temerii w glosariuszu... a właściwie jego brak. Pojawia się obrazek, ale jest tylko napis "ERROR#Empty".
  • Triss z karty seksu na końcu ma czarne włosy, a nie kasztanowe.
  • W przygodzie nie działa Esencja dopplera.

Autorzy

W cudzysłowiach podano pseudonimy autorów.

  • Szefowie projektu: Piotr 'Petterros' Józwiak i Piotr 'Piter' Maks
  • Opracowanie historii: Piotr 'Petterros' Józwiak, Krzysztof 'MadBonsai' Justyński i Bartłomiej 'Pietras' Pietraszuk
  • Artyści 2D i 3D: Paweł 'Alaris' Bieniasz, Michał 'Bzzz' Kisiel, Łukasz 'eLeR' Rębisz, Marek 'Varrin' Szymczak
  • Projektowanie poziomów: Piotr 'Petterros' Józwiak, Mateusz 'Tuszu' Tuszyński, Tomasz 'Sayne' Wiśniewski
  • Muzyka i udzwiękowienie: Damian 'Srogyy' Andrzejczuk
  • Zapewnienie jakości: Błażej 'Siwy61' Gruszka, Krzysztof 'MadBonsai' Justyński, Piotr 'Pitterekk' Kostecki, Piotr 'Piter' Maks, Szymon 'Melkor' Puślecki
  • Lokalizacja: Alexandra 'Lyonese' English, Carrol 'GameWidow' Dufault, Karolina 'Nemi' Luba, Iwona 'Raine' Pułanecka, Piotr 'szczepek' Szczepankiewicz
  • Składanie (video compositing): Tomasz 'Sayne' Wiśniewski

Galeria