FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy książki. Zobacz też: Proroctwo Ithlinne.

Przepowiednia Itliny – książka w grach Wiedźmin i Wiedźmin 3: Dziki Gon. Słynna przepowiednia elfiej wieszczki, która zwiastuje zagładę świata.

Wiedźmin Edytuj

Treść Edytuj

Przepowiednia Ithlinne Aegli aep Aevenien
''Aen Ithlinnespeath
"Zaprawdę, powiadam wam, oto nadchodzi wiek miecza i topora, wiek wilczej zamieci. Nadchodzi Czas Białego Zimna i Białego Światła, Czas Szaleństwa i Czas Pogardy, Tedd Deireadh, Czas Końca. Świat umrze wśród mrozu, a odrodzi się wraz z nowym słońcem. Odrodzi się ze Starszej Krwi, z Hen Ichaer, z zasianego ziarna. Ziarna, które nie wykiełkuje, lecz wybuchnie płomieniem.

Ess'tuath esse! Tak będzie! Wypatrujcie znaków! Jakie to będą znaki, rzeknę wam - wprzód spłynie ziemia krwią Aen Seidhe, Krwią Elfów..."

Dziennik Edytuj

Głosariusz: Proroctwo Ithlinne

Lokacje Edytuj

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Treść Edytuj

Zaprawdę, powiadam wam, oto nadchodzi wiek miecza i topora, wiek wilczej zamieci. Nadchodzi Czas Białego Zimna i Białego Światła, Czas Szaleństwa i Czas Pogardy, Tedd Deireadh, Czas Końca.

Świat umrze wśród mrozu, a odrodzi się wraz z nowym słońcem. Odrodzi się ze Starszej Krwi, z Hen Ichaer, z zasianego ziarna. Ziarna, które nie wykiełkuje, lecz wybuchnie płomieniem.

Ess'tuath esse! Tak będzie! Wypatrujcie znaków! Jakie to będą znaki, rzeknę wam – wprzód spłynie ziemia krwią Aen Seidhe, Krwią Elfów...