FANDOM

Przewrót na Thanedd — nastąpił podczas zjazdu czarodziei na tejże wyspie w 1267 roku.

Historia Edytuj

Bunt na Thanedd

Śmierć Lydii van Bredevoort

Magowie powiązani z państwami północy zamierzali pojmać tych spośród siebie, którzy spiskowali z Nilfgaardem. Cała akcja miała być przeprowadzona z zaskoczenia i tak też na początku było.

Gdy pochwycono wszystkich spiskujących, rozpoczęła się kłótnia między magami popierającymi królestwa północy oraz tymi, którzy pozostawali neutralni. Kłótnia z początku przebiegała pokojowo, lecz Yennefer wprowadziła do sali Ciri, która zaczęła wieszczyć o starciach na granicach wywołanych przez państwa północne. Te przepowiednie doprowadziły do szału neutralną Tissaię de Vries, która zdjęła blokadę antymagiczną, oszołomiła magów popierających królestwa północy oraz uwolniła spiskowców, a wtedy zaczęła się krwawa walka.

Francesca Findabair otworzyła wejście do podziemi (spiskowcy planowali własny przewrót, lecz magowie z północnych państw uprzedzili ich), z którego wybiegli Scoia'tael (wpłynęli oni na wyspę statkiem i ukrywali się w jej wnętrzu) dowodzeni przez Cahira Mawr Dyffryn aep Ceallacha, Rienca oraz Faoiltiarnę. Magowie służący Nilfgaardowi zaczęli atakować wszystkich czarodziejów, włącznie z tymi neutralnymi.

Cahir i Rience mieli za zadanie pojmać Ciri, lecz im się to nie udało (Cahir był bliski wykonania zadania, jednak ostatecznie Ciri pokonała go w walce na miecze). Pod koniec przewrotu odbyła się walka pomiędzy Geraltem, a Vilgefortzem. Wiedźmin przegrał potyczkę, został poważnie ranny i został przeniesiony przez Triss Merigold do Brokilonu. Wtedy właśnie Ciri weszła w spaczony portal w Wieży Mewy. Po przewrocie na Thanedd zaufanie do czarodziejów poważnie spadło i wielu z nich zostało wypędzonych z królewskich dworów.

Uczestnicy Edytuj

Magowie po stronie państw północy Edytuj

Inni po stronie państw północy Edytuj

Magowie po stronie Nilfgaardu Edytuj

Inni po stronie Nilfgaardu Edytuj

Magowie neutralni zamieszani w przewrót Edytuj

Polegli podczas przewrotu Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Zrozpaczona rozlewem krwi, który spowodowała, Tissaia de Vries popełniła samobójstwo krótko po przewrocie,
  • Na zjeździe było ponad dwustu czarodziejów, począwszy od Mistrzów trzeciego stopnia włącznie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki