Fandom

Wiedźmińska Wiki

Przewrót na Thanedd

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Thaned.jpg

Zjazd Czarodziejów

Przewrót na Thanedd — nastąpił podczas zjazdu czarodziei na tejże wyspie w 1267 roku. Magowie powiązani z państwami północy zamierzali pojmać tych spośród siebie, którzy spiskowali z Nilfgaardem. Cała akcja miała być przeprowadzona z zaskoczenia i tak też na początku było. Gdy już pochwycono wszystkich spiskujących, rozpoczęła się kłótnia między magami popierającymi królestwa północy oraz tymi, którzy pozostawali neutralni. Kłótnia z początku przebiegała pokojowo, lecz Yennefer wprowadziła do sali Ciri, która zaczęła wieszczyć o starciach na granicach wywołanych przez państwa północne. Te przepowiednie doprowadziły do szału neutralną Tissaię de Vries, która zdjęła blokadę antymagiczną, oszołomiła magów popierających królestwa północy oraz uwolniła spiskowców, a wtedy zaczęła się krwawa walka. Francesca Findabair otworzyła wejście do podziemi (spiskowcy planowali własny przewrót, lecz magowie z północnych państw uprzedzili ich), z którego wybiegli Scoia'tael (wpłynęli oni na wyspę statkiem i ukrywali się w jej wnętrzu) dowodzeni przez Cahira Mawr Dyffryn aep Ceallacha, Rience'a oraz Faoiltiarnę. Magowie służący Nilfgaardowi zaczęli atakować wszystkich czarodziejów, włącznie z tymi neutralnymi. Cahir i Rience mieli za zadanie pojmać Ciri, lecz im się to nie udało (Cahir był bliski wykonania zadania, jednak ostatecznie Ciri pokonała go w walce na miecze). Pod koniec przewrotu odbyła się walka pomiędzy Geraltem, a Vilgefortzem. Wiedźmin przegrał potyczkę, został poważnie ranny i został przeniesiony przez Triss Merigold do Brokilonu. Wtedy właśnie Ciri weszła w spaczony portal w Wieży Mewy. Po przewrocie na Thanedd zaufanie do czarodziejów poważnie spadło i wielu z nich zostało wypędzonych z królewskich dworów.

Na zjeździe było ponad dwustu czarodziejów, począwszy od Mistrzów trzeciego stopnia włącznie.

Zrozpaczona rozlewem krwi, który spowodowała, Tissaia de Vries popełniła samobójstwo krótko po przewrocie.

Magowie po stronie państw północy Edytuj

Inni po stronie państw północy Edytuj

Magowie po stronie Nilfgaardu Edytuj

Inni po stronie Nilfgaardu Edytuj

Magowie neutralni zamieszani w przewrót Edytuj

Polegli podczas przewrotu Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki