Fandom

Wiedźmińska Wiki

Purpurowy żywokost

3796stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Purpurowy żywokost - roślina występując tylko na terenie Brokilonu. Sprowadza na nieszczęśnika sen i halucynacje. Używa się jej w leczeniu, choć kuracja jest dość ryzykowna.

Dane z książek Sapkowskiego

- Miałem złamaną rękę i trzon kości udowej.
- Jak dawno temu?
- Miesiąc z okładem.
- I już chodzisz? Niebywałe. Driady z Brokilonu, prawda?
- Jak na to wpadłeś?
- Tylko driady znają leki, zdolne tak szybko odbudować tkankę kostną. Na wierchach twoich dłoni widzę ciemne punkty, miejsca, w które wniknęły korzonki conynhaeli i symbiotyczne pędy purpurowego żywokostu. Conynhaelą umieją posługiwać się wyłącznie driady, a purpurowy żywokost nie rośnie poza Brokilonem. (...)
- Magia driad odbudowała ci uszkodzoną kość, ale jednocześnie spowodowała małą rewolucję w pniach nerwowych. Skutek uboczny, najsilniej odczuwany w stawach.
- Co możesz mi na to poradzić?
- Nic, niestety. Jeszcze przez długi czas będziesz nieomylnie przewidywał słotę. Zimą bóle się nasilą. Nie zalecałbym ci jednak silnych leków znieczulających. Zwłaszcza narkotyków.

Chrzest ognia

Leczono go. (...) Leżał w jaskini, w niecce pełnej wody z magicznych brokilońskich źródeł, jego unieruchomione w szynach i na wyciągach kończyny spowite były gęstym kożuchem leczących pnączy conynhaeli i pędami purpurowego żywokostu.
Chrzest ognia

Więcej w Fandom

Losowa wiki