Fandom

Wiedźmińska Wiki

Qwerty

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

People Salamandra masked warrior.png

Qwerty - postać z przygody Król Żebraków do gry komputerowej Wiedźmin i machinimy Bukaj Ksum: Nemezis, książę-renegat i oficer przestępczej armii nekromantów Paca i Mana, krewny króla Foltesta.

Rola w przygodzie Edytuj

Był synem księcia Qwertiusza należącego do zamożnej szlachty. Życie spędził na dworze książęcym, co wywołało w nim uczucie nudy i buntu przeciwko utartym schematom życiowym. Ukończywszy szkołę, postanowił urozmaicić własne życie i wybrał żywot zbója. Ponieważ Pac i Man płacili najwięcej i zapewniali najwięcej rozrywek, Qwert podążył za pozostałymi grupami bandyckimi i przyłączył się do armii wspierającej nekromantów. Odczuwał jednak tęsknotę za rodziną i zastanawiał się, czy nie odwiedzić ich po otrzymaniu przepustki.

Pojawia się w przygodzie tylko wtedy, kiedy Geralt wybierze ścieżkę rozwiązania sprawy z Pacem i Manem poprzez zdobycie klejnotu Noelemaku. Po przemianie za jego pomocą w jednego z bandytów Geralt znajdzie Qwertego w otoczeniu reszty rzezimieszków i nieumarłych sług Paca i Mana. Strażnik pilnujący karczmy nie przepuści Geralta, mówiąc, że tylko najbardziej zaufani ludzie mogą do niej wejść, po czym informuje go, że jeśli się wysłuży lub udowodni swe męstwo, wtedy będzie mógł wejść. Odsyła go do Qwertego, który istotnie - ma pewne zadanie dla Geralta (tak rozpoczyna się misja Czarna Robota. Wyjaśnia mu, że wybitny czarodziej Bukaj Ksum nadzorował niegdyś gromadę bestii stworzoną przez Paca i Mana, po czym odszedł, tłumacząc, że ma ważniejsze zadania. Qwerty opowiada Geraltowi, że dwu poprzednim śmiałkom nie udało się zabić potworów, tak więc misja ta przypada krypto-Geraltowi. Qwerty kieruje Geralta do ruin położonych na południu mapy. Wiedźmin musi jedynie wybić grupę potworów, a następnie zameldować się Qwertemu, który każe swemu pracobiorcy udać się do karczmy po nagrodę, a następnie odejdzie do rodziny dzięki otrzymanej w końcu przepustce. Przed odejściem Qwertego można z nim zagrać w kościanego pokera.

Po ukończeniu zadania Tajemnicze sekrety Geralt zyskuje dostęp do bonusowej lokacji - centrum dowodzenia. W sali z postaciami znajdzie Qwertego, który będzie wyrażać zdumienie i podziw o latającym dywanie Ali Baby.

Rola w Bukaju Ksumie Edytuj

W machinimie Bukaj Ksum odgrywa poważniejszą rolę. W odcinku 1. ukazane zostały kulisy zadania Czarna Robota: Bukaj Ksum, który podjął krótką współpracę z Pacem i Manem w Odmętach, zdecydował, że musi odejść, by zrealizować ważniejsze dla niego zadania. Obecnemu przy tym Qwertemu powierzył funkcję pilnowania stworów. Rzecz miała miejsce w ruinach. Po odejściu Bukaja Ksuma niekontrolowane przez żadnego maga potwory zaatakowały zgromadzonych przy ruinach bandytów. Qwerty zostaje ranny po wygranej przez siebie potyczce z kościogłowem, udało mu się jednak jako jedynemu ujść z życiem z masakry. W innym odcinku Nemezis nadworny herold poinformował króla Temerii Foltesta, iż odnalazł się Qwerty, syn księcia Qwertiusza, jednak monarcha nie był zbytnio zainteresowany losami młodzieńca, który ze szlachcica stał się rabusiem, mimo, że dla Qwertego Foltest jest stryjem.

W ostatnim odcinku machinimy Qwerty postanowił wstąpić w szeregi armii króla Foltesta na jego rozkaz, której celem było zadanie w otwartej bitwie klęski wojskom Wielkiego Mistrza Zakonu Kapustynów Macieja von Spiegeleiera. Na moment przed bitwą Foltest mianował Qwertego swym najważniejszym oficerem - powierzył mu dowództwo. Qwerty nie mógł powstrzymać zaskoczenia faktem, że został dowódcą bitwy, od której zależeć miały losy królestwa Temerii, władca zabronił mu jednak dyskutować, oferując mu wsparcie swego sierżanta. Kiedy nastąpiła bitwa, siły Foltesta - mimo wcześniejszych potężnych strat zadanych przed jakimikolwiek walkami przez zwiadowców Zakonu Kapustynów - zaczęły powoli odnosić zwycięstwo nad oddziałami Wielkiego Mistrza, lecz niespodziewanie na pole bitwy wtargnął smokozord sterowany przez Ćwoka - najbliższego i najbardziej serwilistycznego sługę Macieja von Spiegeleiera. Smokozord ostrzelał wojska Foltesta ogromnymi bełtami, odwracając losy bitwy. Gdy jeden ze smokozordowych pocisków powalił śmiertelnie króla Foltesta, Qwerty objął po nim automatycznie dowództwo, lecz zdając sobie sprawę, że starcie zostało w sposób beznadziejny przegrane, wydał rozkaz o natychmiastowej ewakuacji z pola bitwy. Nim jednak wziął nogi za pas, zginął, przeszyty jednym z bełtów smokozorda. Najprawdopodobniej odzyskał jednak życie po cofnięciu przez Bukaja Ksuma działań melioimaginatora.

Głosu w machinimie Bukaj Ksum użyczył mu twórca scenariusza do niej - Kacper "Asper" Piasecki.

Dane z dziennika Edytuj

Qwerty jest dzieckiem szlachty, który na znak buntu przyłączył się do bandy rabusiów. Tęskni jednak za domem i może nawet jeszcze dziś wróci do dworu.

Qwerty wrócił do domu, po tym, jak wykonałem swoje zadanie.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię zawdzięcza pierwszym sześciu literom na klawiaturze komputera - kombinacji "Q-W-E-R-T-Y".

Więcej w Fandom

Losowa wiki