Fandom

Wiedźmińska Wiki

Radcliffe

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Radcliffe z Oxenfurtu - [czyt. radklif z oksenfurtu] czarodziej, członek Rady Czarodziejów, Mistrz Arkanów Magicznych. Ma wielki szacunek do sztuki, chwalił Jaskra za jego osiągnięcia na tym polu. Był nadwornym magiem króla Demawenda z Aedirn. Brał udział w Bitwie o Wzgórze Sodden i Przewrocie na Thanedd po stronie państw Północy. Błędnie uznany za poległego podczas bitwy w Garstangu. Najprawdopodobniej to on zabił Fercarta z Cidaris. Był przewodniczącym Komisji badającej ślady teleportacyjne na Thanedd nazwaną od jego imienia Komisją Radcliffe'a.

Wówczas, jak gdyby na sygnał, jeden ze zgromadzonych w wielkie półkole słuchaczy wstał. Odrzuciwszy na ramię kobaltowo niebieski, szamerowany złotem płaszcz skłonił się sztywno i dystyngowanie.
- Dzięki ci, mistrzu Jaskrze - powiedział dźwięcznie, choć niegłośno. - Niechaj to ja, Radcliffe z Oxenfurtu, Mistrz Arkanów Magicznych, niechybnie jako wyraziciel opinii wszystkich tu obecnych, wypowiem słowa podziękowania i uznania dla twej wielkiej sztuki i twego talentu.

Krew elfów

Zwróć raczej uwagę na tych trzech, którzy idą z tyłu, to są członkowie Rady. Fercart z Cidaris, Radcliffe z Oxenfurtu i Carduin z Lan Exeter.
Czas pogardy

Powoli, Filippa. Ja wiem, że łaski, którymi otacza cię Vizimir, znaczą dla ciebie więcej niż solidarność Brac­twa. To samo dotyczy ciebie, Sabrina, bo identyczną rolę odgrywasz w Kaedwen. Keira Metz i Triss Merigold re­prezentują interesy Foltesta z Temerii, Radcliffe jest na­rzędziem Demawenda z Aedirn...
Czas pogardy

CiekawostkiEdytuj

  • głos Radcliffe'a to dźwięczny, nosowy bas.

Więcej w Fandom

Losowa wiki