Fandom

Wiedźmińska Wiki

Radowid I Wielki

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Radowid I - zwany Wielkim, król Redanii, brat księcia Trojdena. Potomek Sambuka, założyciela pierwszego ludzkiego państwa nad Dolnym Pontarem i na Łukomorzu. Rządy Radowida były wspaniałym etapem w historii królestwa, a jego żywot i czyny zostały opisane i stanowią dla wielu wzór idealnego władcy. Władzę po nim przejął Dambor Czarny - jego jedyny syn, który nie umarł tragicznie przed trzydziestką.

Ciri przygniotła wreszcie jeden z rogów nogą krzesła, a Jarre przcisnął drugi ciężką księgą, zatytułowaną 'Żywot i czyny wielkiego króla Radowida'.
Krew elfów

Ówże princ Trojden był rodzonym bratem króla Redanii Radowida I, tego nazwanego później Wielkim. Już w młodości był ów Trojden typem obleśnym i wyjątkowo wrednym. Strach brał, gdy się pomyślało, że z latami się rozwinie. Król Radowid – nie będący pod tym względem wyjątkiem – brata nienawidził jak morowej zarazy. Mianował go więc hrabią apanażystą Koviru – by się go pozbyć, odsunąć jak najdalej od siebie. A dalej niż Kovir nie dało się.
Wieża Jaskółki

Ciekawostki Edytuj

  • Wielki król był poligamistą - miał tak wiele nałożnic, że w kronikach nie zachowało się nawet imię matki Dambora.
Władcy Redanii historyczny herb Redanii

aktualny herb Redanii

SambukAbrad Stary DąbRadowid I WielkiDambor CzarnyVestibor PysznyRadowid II ŻeglarzRadowid III ŚmiałyVridank ElfVizimir I StaryRadowid IV ŁysyHeribert KłótnikVizimir II SprawiedliwyRadowid V Srogi
Królowe
Maria Pulcheria z TemeriiCaitlyn z KaedwenCirra z CintryViviana z LyriiCerroFiametta z CidarisDiana de Saint-VilliersHedwig z MalleoreAdda Biała
Inni członkowie dynastii redańskiej
Falka KrwawaRiannonDalimiraMillegarda z Redanii

Więcej w Fandom

Losowa wiki