Fandom

Wiedźmińska Wiki

Raffard Biały

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Raffard Biały - legendarny czarodziej, żyjący jeszcze przed powołaniem Kapituły.

Pogodził zwaśnionych królów Północy i doprowadził do zakończenia Wojny Sześcioletniej. Po tym zaoferowano mu koronę, ale Raffard odmówił. Przyjął jednak stanowisko pierwszego doradcy królewskiego i sprawował faktyczne rządy w kraju za nieudolnego władcę. Był przeciwnikiem powstania Kapituły oraz uchwalenia Prawa - z tego powodu poniósł śmierć podczas wojny z czarodziejami jej podporządkowanymi. O tym jednak historyczne traktaty milczą, aby nie szkodzić jego wizerunkowi uczciwego i szlachetnego czarodzieja.

Chodźmy. Tu, na tym płótnie, co to za wydarzenie? Ach, wiem. To Raffard Biały godzi zwaśnionych królów i kładzie kres Wojnie Sześcioletniej. A tu oto mamy Raffarda odmawiającego przyjęcia korony. Piękny, szlachetny gest.
- Tak sądzisz? - przekrzywił głowę Vilgefortz. - Cóż, w każdym razie był to gest o mocy precedensu. Raffard przyjął jednak stanowisko pierwszego doradcy i faktycznie rządził, bo król był debilem.

Czas pogardy

- Historyczny moment powołania pierwszej Kapituły i uchwalenie Prawa. Od lewej siedzą: Herbert Stammelford, Aurora Henson, Ivo Richert, Agnes z Glanville, Geoffrey Monck i Radmir z Tor Carnedd. Tutaj, jeśli mam być szczery, też aż się prosi o uzupełniający obraz batalistyczny. Wkrótce bowiem w brutalnej wojnie wykończono tych, którzy nie chcieli uznać Kapituły i podporządkować się Prawu. Między innymi Raffarda Białego. Ale o tym historyczne traktaty milczą, by nie szkodzić jego pięknej legendzie.
Czas pogardy

- Redania już od dawna nie miała króla - Tissaia de Vriss wstała. - W Redanii panowała jaśnie wielmożna Filippa Eilhart, godna następczyni Raffarda Białego. Gotowa dla władzy absolutnej poświęcić dziesiątki tysięcy istnień.
Czas pogardy

CiekawostkiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki