Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ravix z Czteroroga

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Herb Ravix z Czteroroga.png

herb Ravixa z Czteroroga

Ravix z Czteroroga – przybrane imię Geralta z Rivii, którego użył podczas uczty u królowej Calanthe z okazji ukończenia przez księżną Pavettę piętnastu lat.

Herb Edytuj

W polu złotym niedźwiedź czarny, kroczący, na nim panna w szacie błękitnej, z włosami rozpuszczonymi i rękoma wzniesionymi.

Zarówno herb, jak i imię Ravixa pochodzą od polskiego herbu Rawicz, którym, według obiegowej opinii, ma pieczętować się sam Andrzej Sapkowski.

Wiedźmin wzruszył ramionami, obciągając na sobie ciasny purpurowy wams.

- Co to jest? - spytał, wskazując na haft na przedzie ubioru.

- A właśnie - rzekł Haxo. - Byłbym zapomniał. Na czas uczty nazywacie się wielmożny Ravix z Czteroroga. Jako honorowy gość, zasiądziecie po prawicy królowej, takie jest jej życzenie. A to na wamsie, to wasz herb. W polu złotym niedźwiedź czarny, kroczący, na nim panna w szacie błękitnej, z włosami rozpuszczonymi i rękoma wzniesionymi. Powinniście to zapamiętać, ktoś z gości może mieć hyzia na punkcie heraldyki, to się często zdarza.

- Jasne, zapamiętam - powiedział poważnie Geralt. - A Czteroróg, gdzie leży?

- Dostatecznie daleko. Gotowiście? Możemy iść?

- Możemy. Powiedzcie jeszcze, panie Haxo, z jakiej okazji ta uczta?

- Królewna Pavetta kończy piętnaście lat, wedle zwyczaju zwalili się konkurenci do jej ręki [...]
Ostatnie życzenie

Ciekawostki Edytuj

  • Herb jest krytykowany przez szambelana na zamku króla Foltesta: Panna na niedźwiedziu, a cóż to za herb!?

Więcej w Fandom

Losowa wiki