FANDOM

Reynart de Bois-Fresnes – błędny Rycerz Szachownicy, pełniący służbę u księżnej Anny Henrietty w księstwie Toussaint.

Historia Edytuj

Reynart poznał Geralta podczas walki z ludźmi Słowika w lesie Caed Myrkvid, który znajdował się w obrębie księstwa Toussaint. Wiedźmin uratował rycerza gdy ten został ściągnięty z konia przez trzech bandytów usiłujących go zabić. Następnie razem z innymi rycerzami rozprawili się z resztą przeciwników, co zaowocowało późniejszym szacunkiem jakim darzyli się wzajemnie obaj bohaterowie. 

Podobnie jak inni rycerze z jego kraju składał okresowe śluby rycerskie na cześć księżnej Anny Henrietty. Towarzyszył wiedźminowi w czasie polowania na kuroliszka w Beauclair. Miał kochankę w Toussaint, była to żona kupca który zawsze zajmował się swoimi interesami, rycerz nie lubił o niej mówić. Pomógł Geraltowi i jego kompanii w odnalezieniu drogi do zamku Stygga. Polecił im także odwiedzenie jego kuzyna Guya de Bois-Fresnesa, który powinien wskazać im dalszą drogę.

Zginął podczas potyczki z grasantami na Przełęczy Cervantesa w okolicach strażnicy Vedette, został pośmiertnie odznaczony orderem.

Heraldyka Edytuj

złoto-czerwona ukośna szachownica, w polach której widniały naprzemiennie litery A i H

Ciekawostki Edytuj

  • Reynart był przyjacielem Geralta.
  • Co miesiąc tak jak i inni rycerze księstwa Toussaint otrzymywał wypłatę.
  • Rycerz udowodnił że ma talent do robienia interesów, radząc Geraltowi jak zainkasować dużą sumę za kuroliszka.
  • Reynart jako honorowy rycerz, spełnił wszystkie swoje śluby za co mógł przedstawić się wiedźminowi swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem.
  • Koń Reynarta nazywał się Bucefał.