Fandom

Wiedźmińska Wiki

Reynart de Bois-Fresnes

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Reynart de Bois-Fresnes – [wym. rejnar de bła-fren] błędny Rycerz Szachownicy, pełniący służbę u księżnej Anny Henrietty w księstwie Toussaint. Postać ta występuje w cyklu o wiedźminie Geralcie z Rivii.

Reynart poznał Geralta podczas walki z ludźmi Słowika w lesie Caed Myrkvid, który znajdował się w obrębie księstwa Toussaint. Wiedźmin uratował rycerza gdy ten został ściągnięty z konia przez trzech bandytów usiłujących go zabić. Następnie razem z innymi rycerzami rozprawili się z resztą przeciwników, co zaowocowało późniejszym szacunkiem jakim darzyli się wzajemnie obaj bohaterowie. 

Podobnie jak inni rycerze z jego kraju składał okresowe śluby rycerskie na cześć księżnej Anny Henrietty. Towarzyszył wiedźminowi w czasie polowania na kuroliszka w Beauclair. Miał kochankę w Toussaint, była to żona kupca który zawsze zajmował się swoimi interesami, rycerz nie lubił o niej mówić. Pomógł Geraltowi i jego kompanii w odnalezieniu drogi do zamku Stygga. Polecił im także odwiedzenie jego kuzyna Guya de Bois-Fresnesa, który powinien wskazać im dalszą drogę.

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Zginął podczas potyczki z grasantami na Przełęczy Cervantesa, został pośmiertnie odznaczony orderem.

Prawdopodobny wygląd herbu Reynarta w czasie pełnienia ślubów (trzy warianty)Edytuj

złoto-czerwona ukośna szachownica, w polach której widniały naprzemiennie litery A i H

Ale nim jeszcze zbójcy dobiegli, załomotały kopyta, a z krzaków i mgły wyłonił się olbrzymi koń okryty kropierzem w złoto-czerwoną ukośną szachownicę. Koń dźwigał jeźdźca w pełnej zbroi, śnieżnobiałym płaszczu i hełmie z wyciągniętą w dziób dziurkowaną zasłoną. Zanim bandyci zdążyli ochłonąć, rycerz już siedział im na karkach i rąbał mieczem w lewo i prawo, a krew sikała fontannami. Piękny był to widok.
Wieża Jaskółki

– (...) To są inicjały mej suzerenki, księżnej pani Anny Henrietty. Ja zwę się Rycerzem Szachownicy. Jestem rycerzem błędnym. Imienia mego i klejnotu nie wolno mi wyjawiać. Uczyniłem ślub rycerski.
Wieża Jaskółki

A co się tyczy piór... Beczkoroby nie zauważą, jeśli wyrwiemy kuroliszkowi z dupy kilka sztuk i sprzedamy książęcej kancelarii. Kancelaria nie płaci z własnej kieszeni, lecz z kasy książęcej, bez targów zapłaci więc nie pięć, ale dziesięć od pióra. - Chylę czoła przed przebiegłością. - Nomen omen - Reynart de Bois Fresnes uśmiechnął się jeszcze szerzej. - Mama musiała coś przeczuwać, chrzcząc mnie imieniem lisa chytrusa z powszechnie znanego bajecznego cyklu.
Pani Jeziora

Ha, na honor, teraz, gdy spełniłem śluby, ja też... - Spełniliście śluby? - Fortuna łaskawą była! Bo trzeba wam wiedzieć, że przysięgę złożyłem, a nie byle jaką, lecz na żurawia. Wiosną. Ślubowałem piętnastu grasantów położyć przed Yule. Poszczęściło, wolnym ninie od ślubów. Pić już mogę i wołowinę jeść. Aha, nie muszę też już kryć imienia. Jestem, pozwólcie Reynart de Bois-Fresnes.
Pani Jeziora

- Jaskinie wypłukiwane w wulkanicznych tufach zawsze obfitują w potwory - pouczył z mądrą miną Reynart de Bois-Fresnes. Partnerował wiedźminowi już ponad miesiąc, będąc dobrym słuchaczem zdążył się wiele nauczyć. - Sprawa jasna, gdzie tuf, tam potwora tylko patrz.
Pani Jeziora

- Reynart de Bois-Fresnes, błędny Rycerz Szachownicy, stoi wraz z innymi błędnymi rycerzami w ogonku do książęcego kamerariusa. A wiecie, po co? Po miesięczną wypłatę! Ogonek, powiadam wam, jest długi na pół strzelenia z łuku, a od herbów aż się w oczach mieni. Spytałam Reynarta, jak to jest, a on na to, że błędny też bywa głodny.
Pani Jeziora

- Jedź do Beauclair sam - powiedział niespodziewanie Reynart de Bois-Fresnes zaraz po tym, jak wyszli z oberży. - Ja zostanę w mieście. Do jutra. Bywaj, wiedźminie. Geralt wiedział, że rycerz ma w mieście zaprzyjaźnioną niewiastę, mąż której podróżował dużo w interesach. Nie rozmawiali o tym nigdy, albowiem o takich sprawach mężczyźnie nie rozmawiają.
Pani Jeziora

Widok błędnych rycerzy przywiódł mu na myśl Reynarta de Bois-Fresnesa, który dopiero co powrócił był ze służby i regenerował siły w ramionach swej mieszczki, której mąż, handlowiec, nie wracał ranki i wieczory, zapewne zatrzymany gdzieś w drodze przez wezbrane rzeki, bory pełne zwierza i inne szaleństwa żywiołów.
Pani Jeziora

– Reynart de Bois-Fresnes – wymamrotał – gdzieś tak pod koniec lutego poległ w utarczce z grasantami na przełęczy Cervantesa, w okolicach strażnicy Vedette. Anarietta uhonorowała go pośmiertnie orderem...
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Reynart był przyjacielem Geralta.
  • Co miesiąc tak jak i inni rycerze księstwa Toussaint otrzymywał wypłatę.
  • Rycerz udowodnił że ma talent do robienia interesów, radząc Geraltowi jak zainkasować dużą sumę za kuroliszka.
  • Reynart jako honorowy rycerz, spełnił wszystkie swoje śluby za co mógł przedstawić się wiedźminowi swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem.
  • W języku francuskim słowo De Bois oznacza drewno
  • Koń Reynarta nazywał się Bucefał .

Więcej w Fandom

Losowa wiki