FANDOM

Rienceczarodziej działający „na smyczy” Vilgefortza.

Historia Edytuj

Gdy dostał za zadanie odnalezienie Ciri, skierował wzrok na znanego i lubianego barda Jaskra. Jego uwagę przykuła słynna ballada o Lwiątku z Cintry, szczególnie, że mówiła o opiece Geralta nad Ciri. Gdy Jaskier odwiedził dom publiczny, Rience zatrudnił zbirów do złapania i torturowania go dla wydobycia cennych informacji. Yennefer zainterweniowała zanim zdązyli to zrobić i rzuciła potężne ogniste zaklęcie przez portal przed momentem, w którym się zamknął zostawiając zauważalną bliznę na twarzy Rience'a.

Dwa lata po Rzezi Cintry Geralt dostał zlecenie na barce Kompanii Malatiusa i Brocka z zamiarem zwabienia go do Rience'a. Prawie się udało, ale zamiast dorwać Geralta samemu, mag zaoferował nagrodę i kilku zbuntowanych temerskich strażników zaatakowało barkę gdy wiedźmin na niej przebywał. Mieli plan złapania go dla Rience'a. Udałoby im się gdyby nie to, że żagnica która pływała w tych wodach, zaatakowała łajdaków i ich wszystkich zabiła.

Wiedząc, że Rience jest blisko, Geralt ukrył się w Oxenfurcie na krótką chwilę przed dołączeniem do Shani, Jaskra i Filippy Eilhart. Kiedy wspomniane zostało imię Rience'a, Shani spytała się, czy miał on wypaloną bliznę na twarzy. Później wyjawiła, że gdy odwiedziała lokal Myhrman, przedstawił gościa nazywając go „Mistrzem Riencem”. Prowokował ją przed tym, gdy Myhrman ją wygonił. Grupa następnie udała się do Myhrmana by znaleźć Rience'a.

Rience spodziewał się tego, rozdawał wiele amuletów wiedząc, że wiedźmin użyje jednego z nich i go zaalarmuje. Zatrudnił braci Michelet by zajęli się Geraltem. Okłamał ich jednak mówiąc, że jest on zwyczajnym człowiekiem do zabicia, nie świetnie wyszkolonym wiedźminem. Rience pojawił się niedługo u Myhrmana mówiąc, że wiedźmin nabrał się na jego sztuczkę i jak już skończy z Geraltem, zajmie się Yennefer i zapłaci jej za bliznę po ognistym zaklęciu. Geralt powiedział, że mag również dał się nabrać bo wiedział, że tym razem się pokaże.

Rience spróbował wtedy rzucić potężny czar na Geralta, który ten odbił go bez większych przeszkód. Wystraszony Rience miał problemy z rzucaniem czarów i uciekł, pozwalając czterem braciom zająć się wiedźminem. Wszyscy czterej zostali szybko obezwładnieni i zabici przez Geralta, który ruszył w pościg za magiem. Rience w końcu był zdolny do stworzenia portalu, ale Geralt złapał go za jego płaszcz zanim mógł do niego wejść i zaczął go bić, pytając się dla kogo pracuje. Jednak uwagę wiedźmina chwilowo odwrócił portal i fakt, że inni za chwilę też przyjdą. Mag był zdolny do zaatakowania Geralta z siłą zdolną do wyzwolenia się spod jego ciała. Rience doczołgał się do portalu, Geralt próbował go przytrzymać, ale został sparaliżowany przez Filippę, która trzymała wiedźmina w miejscu tak długo, aby mag mógł przeczołgać się przez portal i zniknąć.

Według Codringhera i Fenna, wysiłki Rience'a miały za zadanie odszukanie Ciri, by zapobiec zostanie matką lub żoną, gdyż taki los stałby się groźny jeżeli wpadłaby pod złe wpływy.

Rience umarł podczas pościgu za Ciri na Tarn Mirze. Kiedy Cirilla go zaatakowała, jego własne zaklęcie spudłowało i trafiło w lód pod jego stopami, łamiąc go. Zanurzony w chłodnej wodzie próbował się ratować wdrapując się na lód, ale Ciri przejechała jego palce łyżwami, odcinając je i zostawiając go tonącego w jeziorze.

Ciekawostki Edytuj