FANDOM

Herb Rivia

herb Rivii

Mapa rivia

Położenie Rivi

Rivia - stolica państwa Rivia, będącego w unii personalnej z państwem Lyria; obydwa państwa są obecnie rządzone przez królową Meve. Rivia jest zimową rezydencją królowej, o jej obecności na rivskim zamku świadczą biało-błękitne chorągwie. Miasto położone jest na zachodzie kraju, nad jeziorem Loc Eskalott , w pobliżu gór Mahakamu.

Zamek znajdował się bardziej na północ, zaś gród przy południowym krańcu jeziora. Miasto bardzo podupadło na skutek wojny z Nilfgaardem, choć nie w takim stopniu jak np. Vengerberg. Zła sytuacja materialna stała się przyczyną wzbogacenia się na spekulacji i szerzenia się rasizmu wobec nieludzi w tym mieście, obwinianych za zły los. Obróciło się to przeciw licznie bytującym w Rivii krasnoludom, którzy w większości sprowadzali do miasta dobra z Mahakamu.

W mieście doszło do powstania przeciw nieludziom, w którym został ranny wiedźmin Geralt z Rivii, broniący swych przyjaciół.

Ważniejsze budynki i miejsca: Edytuj

  • zamek królowej Meve,
  • koszary i magazyny wojsk królewskich,
  • zajazd "Pod kogutem i kwoczką",
  • dzielnica nieludzi - Wiązowo położona pomiędzy grodem a jeziorem, za murami miasta,
  • gospoda "U Wirsinga vel Pod wiedźmińskim mieczem",
  • targ i giełda;

Ważniejsi mieszkańcy Edytuj

  • Meve - królowa Lyrii i Rivii
  • Nadia Esposito - Szlachcianka, rasistka, była przyczyną wybuchu powstania przeciw nieludziom;

– (...) Rivia była przygotowana do wielomiesięcznego oblężenia, a skapitulowała po dwóch dniach pod naciskiem cechów i kupiectwa, którym obiecano, że jeśli miasto otworzy bramy i złoży okup, to nie będzie ograbione...
– Dotrzymano przyrzeczenia?
–Tak.

Czas pogardy

W tafli przeglądały się porośnięte jodłą i modrzewiem wzgórza Craag Ros, wysunięta rubież Mahakamu. I czerwone dachówki pękatego zamku Rivia, zimowej siedziby królów Lyrii. A u zatoki przy południowym krańcu jeziora Loc Eskalott leżał gród rivski, jaśniejący słomianym podgrodziem, ciemniejący domami niczym opieńki porastającymi brzeg jeziora.
Pani Jeziora

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Mieszkańcy Rivii mówili z charakterystycznym dla siebie akcentem, odróżniającym ich od reszty ludów, posługujących się językiem wspólnym Nordlingów. Geralt nauczył się naśladować ten akcent, aby uwiarygodnić swoje pochodzenie.
  • Wśród Nordlingów panowała pospolita opinia, że każdy riv to złodziej.
  • To w Rivii Triss udało się wywołać destrukcyjne zaklęcie, które póżniej nazwano Niszczącym Gradobiciem Merigold.
  • Według gry Wiedźmin 2 Rivię 25 września 1268 roku zamieszkiwało 1234 mieszkańców z czego 253 to nieludzie, a zabójcą Geralta z Rivii był zadłużony w miejscowej karczmie młodzieniec Rob.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki