Fandom

Wiedźmińska Wiki

Roderik

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Roderik - rycerz-rozbójnik, dziedzic rodzinnej fortuny, pan kasztelu Dun Tynne, który jego dziadek będący doradcą Ademarty dostał od księżnej. Udzielił wsparcia i schronienia zbójeckiej bandzie, do której należał Cintryjczyk i Sylvia Anna. Roderik skrycie podkochiwał się w kobiecie.

W trakcie śledztwa w sprawie morderstw w Toussaint Geralt ustalił, że to Roderik porwał Rhenawedd, ukochaną Dettlaffa, aby szantażować wampira i zmusić do zabijania. Wiedźmin wspólnie z kapitanem de la Tour dokonali szturmy na kasztel zabijając całą załogę. Biały Wilk próbując dostać się do uprowadzonej dziewczyny natrafił na Roderika. Doszło do walki, którą Geralt wygrał. Wiedźmin przesłuchał rycerza i wyciągnął z niego kluczową informację - Roderik nic nie wiedział o żadnej porwanej kobiecie. Wskazał za to miejsce przebywania siostry Anny Henrietty oraz zdradził, że to Sylvia Anna była pomysłodawcą planu szantażowania Dettlaffa, a on sam nigdy nie popierał tego planu. Dzięki rozmowie Geralt zaczął domyślać się, że Rhenawedd i Syanna to jedna i ta sama osoba.

Po przegranej walce Roderik wykrwawia się. Geralt może go opatrzyć. Bez względu na wybór wiedźmina rycerz trafia w ręce gwardzistów i do lochów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki