FANDOM

Roegner de Salm – książę Ebbing, mąż królowej Calanthe, król Cintry. Zmarł w czasie epidemii ospy.

Urodził się w Salm, stolicy księstwa o tej samej nazwie, jako legalny syn pary książęcej de Salm z Ebbing. Nosił oficjalny tytuł diuka de Salm i hrabiego Tonnerre. Po jego małżeństwie i koronacji na króla Cintry zwano go „Roegnerem z Ebbing” – aby zamaskować fakt, że nie był księciem krwi, ale wyłącznie diukiem i to z niezbyt wielkiego księstewka, uzależnionego (choć nieformalnie) od królestwa Ebbing – i Nilfgaardu.

Uzyskał pomoc od Jeża z Erlenwaldu w zamian za Prawo niespodzianki. Gdy król powrócił do domu, zastał tam swą brzemienną żonę. Dzieckiem, które się potem urodziło, była Pavetta. Król zastrzegł jednak, że Jeż może domagać się swoich praw dopiero po skończeniu przez królewnę 15 lat.

Dużo hałasu narobiła plotka o tym, że jakoby po stwierdzeniu niezdolności Calanthe do urodzenia kolejnego, męskiego tym razem potomka, Roegner planował pozbyć się żony (za pomocą trucizny) i związać z jakąś młodszą i płodniejszą królewną, i że Calanthe przejrzała te plany i uprzedziła je. Choć powtarzana nawet przez ludzi uważających się za światłych, jest to ponad wszelką wątpliwość plotka.

Władcy Cintry Herb Cintra1

Herb Cintra2

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist Tuirseach

Nieoficjalny herb prowincji Cintra Menno Coehoorn (Emhyr var Emreis)

Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe

Nieoficjalny herb prowincji Cintra Fałszywa Ciri

Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla