Fandom

Wiedźmińska Wiki

Roegner

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Roegner - książę Ebbing, mąż królowej Cintry, Calanthe. Zmarł w czasie epidemii ospy. Uzyskał pomoc od Jeża z Erlenwaldu w zamian za Prawo niespodzianki. Gdy król powrócił do domu, zastał tam swą brzemienną żonę. Dzieckiem, które się potem urodziło, była Pavetta. Król zastrzegł jednak, że Jeż może domagać się swoich praw dopiero po skończeniu przez królewnę 15 lat.

Urodził się w Salm, stolicy księstwa o tej samej nazwie, jako legalny syn pary książęcej de Salm z Ebbing. Nosił oficjalny tytuł diuka de Salm i hrabiego Tonnerre. Po jego małżeństwie i koronacji na króla Cintry zwano go "Roegnerem z Ebbing" - aby zamaskować fakt, że nie był księciem krwi, ale ale wyłącznie diukiem i to z niezbyt wielkiego księstewka, uzależnionego (choć nieformalnie) od królestwa Ebbing - i Nilfgaardu.

Dużo hałasu narobiła plotka o tym, że jakoby po stwierdzeniu niezdolności Calanthe do urodzenia kolejnego, męskiego tym razem potomka, Roegner planował pozbyć się żony (za pomocą trucizny) i związać z jakąś młodszą i płodniejszą królewną, i że Calanthe przejrzała te plany i uprzedziła je. Choć powtarzana nawet przez ludzi uważających się za światłych, jest to ponad wszelką wątpliwość brzydka plotka i potwarz.

Nasz król Roegner zmarł jakiś czas temu od morowego powietrza, a królowa nie chce drugiego męża.
Ostatnie życzenie

Lat temu piętnaście - oznajmił głośno - twój małżonek, pani Calanthe, król Roegner, pobłądził był na łowach w Erlenwaldzie. Klucząc po wertepach, spadł z konia do jaru i zwichnął nogę. Leżał na dnie wąwozu i wołał pomocy, a odpowiadał mu jeno syk żmij i wycie zbliżających się wilkołaków. Zginąłby niezawodnie, gdyby nie pomoc, jaką mu okazano.
Ostatnie życzenie

Wiesz, że uratowany Roegner sam, z własnej woli, zaprzysiągł dać mi to, czego tylko zażądam. (...) Kiedy król, wyratowany ze złej przygody, odprowadzony w pobliże swego orszaku, poraz wtóry spytał, czego żądam, odpowiedziałem mu. Poprosiłem, by obiecał oddać mi to, co w domu zostawił, o czym nie wie i czego się nie spodziewa. I król zaprzysiągł, że tak się stanie. A po powrocie do zamku zastał Ciebie, Calanthe, w połogu.
Ostatnie życzenie

- Calanthe była jedyną córką króla Dagorada i królowej Adalii. Po śmierci rodziców przeciwstawiła się arystokracji, widzącej w niej wyłącznie żonę dla nowego króla. Chciała panować niepodzielnie, co najwyżej dla formy i podtrzymania dynastii zgadzała się na instytucję księcia małżonka, zasiadającego przy niej, ale znaczącego tyle co październa kukła. Stare rody oparły się temu. Calanthe miała do wyboru wojnę domową, abdykację na rzecz innej linii lub małżeństwo z Roegnerem, księciem Ebbing. Wybrała to trzecie rozwiązanie. Rządziła krajem, ale u boku Roegnera. Rzecz jasna, nie dała się ujarzmić ani wypchnąć do babińca. Była Lwicą z Cintry. Ale panował Roegner, choć nikt nie tytułował go Lwem.
Czas pogardy

(...) Roegner zaczął się rozglądać za młodą królewną o odpowiednio szerokich biodrach, najlepiej z rodu o potwierdzonej płodności aż do praprababki wstecz. A Calanthe zaczął grunt umykać spod nóg. Każdy posiłek, każdy kielich wina mógł zawierać śmierć, każde polowanie mogło się skończyć nieszczęśliwym wypadkiem. Wiele świadczy o tym, że Lwica z Cintry przejęła wówczas inicjatywę. Roegner zmarł. W kraju szalała wówczas ospa i zgon króla nikogo nie zdziwił.
Czas pogardy

Władcy Cintry starszy herb Cintry

młodszy herb Cintry

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist TuirseachNieoficjalny herb prowincji Cintra Emhyr var Emreis
Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe • "Cirilla"
Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla

Więcej w Fandom

Losowa wiki