FANDOM

20px-OOjs_UI_icon_info-progressive.svg.png Ten artykuł dotyczy modyfikacji. Zobacz też: Rozdroże.
Rozdroza

Miniatura Rozdroży w menu uruchamiającym przygody do gry Wiedźmin.

Rozdroża – przygoda do gry komputerowej Wiedźmin, stworzona przez grupę modderską Ifrit.

Opis Edytuj

Przejście przygody w 100% zajmuje około 8 godzin i jest ona dostępna także w języku angielskim. Akcja przez cały czas dzieje się wyłącznie w przerobionej lokacji Odmęty (nie licząc tajemnych komnat z zadania "Grzechy przeszłości" oraz wnętrz domostw w wiosce), w której dodano liczne obszary leśne. Całość okraszona jest ponurym klimatem oraz ścieżką dźwiękową skomponowaną przez autorów "Rozdroży": w trakcie przygody rozbrzmiewają tylko utwory z tego soundtracku. Jak dotąd Ifrit nie stworzył przygody z większym rozmachem niż "Rozdroża": jej zakończenie jest (w zależności od wyboru dokonanego w trakcie gry) przedstawione przez 16 ilustrowanych retrospekcji (w odróżnieniu od flashbacków z oryginalnej gry opowiadanych przez narratora trzecioosobowego), także namalowanych przez autorów z grupy Ifrit. Oprócz tego zmodyfikowano nieco walkę na pięści: Geralt będzie miał tutaj szansę na walkę aż z dwoma pięściarzami przeciwko jednemu sobie. 

W przygodzie dodano masę nowych tekstur do postaci takich jak Geralt z Rivii (opaska na czoło), Czcibor (Velerad z wąsami), Ellen Aberdeen (Biała Rayla ze zmienioną kolorystyką), Bregor Valdhold (Haren Brogg w ciemnej karnacji), Vienna (blondwłosa Shani w niebieskim odzieniu i opaską na czoło, dorobiono również jej niematerialną wersję jako ducha), Żubr (przywódcy bandytów z Wyzimy Klasztornej z żubrem wytatuowanym na piersi), Eldar (Magister bez okularów z zarostem i w zielonych szatach), Zamir "Ivo Creygen" (mag Salamandry w żółtozielonej kurtce skórzanej i fioletowym szalu) czy Dunbar (podrasowana wersja elfiego skazańca z loszku Wyzimy Klasztornej. Bohaterowie przygody zyskali nawet własne, stworzone przez twórców gry portrety w dzienniku.

W Rozdożach działa Scabbard mod", dodający modele pochew na miecze u Geralta i NPC-ów. W wersji 1.0 umieszczone zostały poradnik do przygody w PDF i soundtrack w plikach MP3 (zawarty w instalatorze) i naprawiono kilkadziesiąt małych problemów, w wersji 1.1 pojawiła się angielska wersja językowa i usunięto dokument wyświetlający punkty reputacji z ekwipunku. Wersja 1.2 usunęła szereg kolejnych błędów. 20 maja 2012 opublikowano poradnik do przygody autorstwa Adama Dukszto i Krzyśka Justyńskiego.

Fabuła Edytuj

Pragnienie zemsty na krzywdzicielach, odczuwane przez skrzywdzonych, jest często nie do przezwyciężenia. Popychani tym negatywnym uczuciem, ludzie są zdolni do rzeczy strasznych. Przygrywający smutno bard obawia się, że Ellen także nie będzie potrafiła się oprzeć tej żądzy. Obawia się, że jej czyny będą miały tragiczne następstwa. Parę dni temu Bregor Valdhold wraz ze swoja bandą zaczaił się na hanzę Ellen w wiosce. Przelało się dużo krwi. Zginęli też niewinni. Wciągnięto w to miejscowych. Ucierpieli przyjaciele, którym nie można było pomóc w zgiełku bitwy. W końcu, po długiej i wyczerpującej walce, bandy rozeszły się, ukrywając się w lesie i liżąc rany. Pozostaje jedynie czekać na rozwój wydarzeń. Jakikolwiek by nie był. [Słowa z intra przygody].

W trakcie długiej podróży koń Geralta z Rivii - Płotka - zdycha, przez co ten zmuszony jest do zatrzymania się w odizolowanej od reszty świata wiosce o nazwie Rozdroża, zawdzięczającej to miano położeniu na skrzyżowaniu starych traktów. Sołtys wsi - Czcibor - oferuje Geraltowi znaczną sumę finansową za rozwiązanie problemu dwóch grup bandyckich, nękających Rozdroża swoimi zaciekłymi utarczkami. Przywódcą jednej z nich jest Bregor Valdhold, herszt złodziei i zabijaków, oraz Ellen Aberdeen, ekskapłanka Melitele, ścigająca go z zamiarem wywarcia na nim zemsty za urazy z przeszłości (Bregor po romansie z nią uderzył ją w czasie kłótni tak mocno, iż ta poroniła ciążę, w jaką z nim zaszła). Geralt wysłuchując racji obu z nich musi dokonać wyboru, czy poprzeć Bregora, Ellen, doprowadzić do masakry obu grup. Istnieje też możliwość pokojowego zakończenia sprawy.

Muzyka twórców przygody Edytuj

Autorami zamieszczonych poniżej utworów są Damian Andrzejczuk (1-2, 4-5, 7-8, 11, 18-24)) i Jakub oraz Andrzej Małkowie (3, 6, 9-10, 12-18). Są one zamieszczone w formacie MP3 z pobraną paczką przygody.

  • 1. The Crossroads (02:07)
  • 2. The Forgotten Village (04:46)
  • 3. Daylight (03:24)
  • 4. From the Dawn (01:37)
  • 5. Nightfall (05:22)
  • 6. Asleep (02:49)
  • 7. Voices in the Dark (03:25)
  • 8. Suffering in Silence (01:40)
  • 9. The Village Tavern (02:00)
  • 10. Fist Fight (01:27)
  • 11. Tavern At Night (01:28)
  • 12. An Unexpected Guest (02:37)
  • 13. The Hermit (03:27)
  • 14. A Village Shack I (01:25)
  • 15. A Village Shack II (01:43)
  • 16. A Village Shack III (0:54)
  • 17. A Village Shack IV (01:52)
  • 18. A Village Shack V (01:00)
  • 19. Gloomy Basement (01:22)
  • 20. The Cult Place (02:06)
  • 21. Bandit's Blade (01:07)
  • 22. Beatdown (00:57)
  • 23. Bloodlust (00:37)
  • 24. Time To Choose (02:49)

Galeria Edytuj