Fandom

Wiedźmińska Wiki

Rulle Asper

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Rulle Asper (lub Aspen) – kupiec należący do cechu platnerzy, podróżujący wraz z córką, których zwłoki Geralt znalazł niedaleko pałacu Nivellena w opowiadaniu „Ziarno prawdy”. Przed śmiercią odwiedził pałac, by pozostawić tam córkę, lecz spotkał się z odmową. Poniósł śmierć z ręki Vereeny.

Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni nie miała twarzy, gardła i większej części lewego uda. (...) Mężczyzna leżał twarzą ku ziemi (...) zginął od ciosu w kark (...) nosił skórzaną sakwę (...) Dwa listy, pisane na płótnie, zawilgły od deszczu i rosy, runy rozlały się, zamazały. Trzeci, na pergaminie, był również zniszczony wilgocią, ale czytelny. Był to list kredytowy, wystawiony przez krasnoludzki bank w Murivel na kupca o nazwisku Rulle Asper lub Aspen. (...) uniósł prawą rękę mężczyzny. (...) miedziany pierścień, wrzynający się w opuchły i zsiniały palec, nosił znak cechu płatnerzy.
Ostatnie życzenie

Na odsłoniętym, zdeformowanym karku kobiety wyraźnie widać było ślady zębów. Nie wilczych.
Ostatnie życzenie

Płatnerz i kobieta przyjechali konno (...) Byli ponad wszelka wątpliwość w drodze z Murivel do domu, bo nikt nie wozi ze sobą długo nie zrealizowanych akredytyw. (...) oboje zsiedli lub spadli z koni. Płatnerz zginął natychmiast. Kobieta biegła, potem upadła i również zginęła, a to coś, co nie zostawiło śladów, ciągnęło ją po ziemi, trzymając zębami za kark.
Ostatnie życzenie

Więcej w Fandom

Losowa wiki